4 fredagstips

08:40

Hörnini! Om jag orkar, vilket blir supereventuellt kommer jag spela in en liten videoblogg idag! Vi får se. Lovar inget, eftersom jag slutat lova, right? Kommer med några fredagstips tills vidare, mkay?

1. Som både introvert och högkänslig och allmänt ångestig person är det ju ibland förjävligt att kämpa sig genom livet. Då blir en så himla glad över att springa på personer som Louise på lugnochfin som är samma lika. Nu har hon startat en blogg som heter OhSoSensitive som fokuserar på just alla jobbiga grejer vi som är sådana här kan tänkas tampas med. Om ni är som jag eller känner någon som är som jag borde mi ta en titt!

2. Jag har fucking äntligen kommit mig för att googla hur en gör så att alla skärmavbilder inte hamnar på skrivbordet. Har varit sjukt irriterad på detta sen jag skaffade datorn, eftersom jag skärmdumpar mycket. Varsågod för info.

3. Nu är ju visserligen terminen typ slut, men om ni på bilderna längre ner tar en titt nere i min dock ser ni en liten spader (säger en så om det bara är en? Ingen aning, skitsamma ni förstår vad jag menar) med en dödskalle i. Det är ett fantastiskt litet program som heter SelfControl där en lägger in en svartlista och sedan sätter på en timer. Medan timern är på går det inte att gå in på någon av sidorna i svartlistan. Jag har lagt till Blogger, Bloglovin', Facebook och en del bloggar som jag kan förlora mig i ibland. Plus YouTube och Goodreads. Ladda ner här.

4. De senaste åren har jag i princip bara använt skrivbordsbakgrunder från samma sida, nämligen Designlovefest. Snygg konst på skrivbordet som är perfekt anpassat och helt gratis? Yes please! Ja, jag är pinsamt petig med mina skrivbordsbakgrunder, kan ägna säkert en halvtimme åt gången att hitta den perfekta. Men här är några som jag haft därifrån genom åren – de två första på min Chromebook, de två andra nu på min Macbook (den sista har jag nu). (Tycker för övrigt det är så kul att se vad folk har i sin dock! Nu ser ni ju min. Kattbilden stämmer inte, eftersom den togs precis när jag hade skaffat datorn)



Trevlig helg på er! :*

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg