9 böcker jag tänkt läsa väldigt länge

08:30

Såååå, temat för veckans Top Ten Tuesday är egentligen serier en tänkt läsa, men inte gjort än. Jag valde att bredda temat lite och kör helt enkelt på böcker som jag velat läsa länge! Känns lite extra kul eftersom jag har flera hemma och dessutom måste välja ny bok att läsa nu när jag skriver det här. Plus jag rensade min TBR-lista på Goodreads. Gick från ~550 till ~250. Fortfarande många, men skönt! Hehe. Men här är alltså ett gäng böcker som stått på min mentala TBR ett tag!

1. Handmaid's Tale, Margaret Atwood Den här har jag i princip velat läsa sen jag började jobba på bokhandeln, och nu när jag börjat kolla serien känns den ju extra aktuell! Tror jag köper den vid lön. 2. Jurassic Park, Michael Crichton Alltså det känns ju lite cheesy, men har velat läsa den här himla länge. 3. V for Vendetta, Alan Moore & David Lloyd V for Vendetta har jag till och med börjat läsa en gång, men inte läst klart. men vill verkligen läsa den. Skyller på dåliga omständigheter i livet just då.
4. The Knife of Never Letting Go, Patrick Ness Har velat läsa något av Ness länge, men tror nog att min första Ness-bok kanske snarare kommer bli The Rest of Us Just Live Here eller Release. Men de är ju hyfsat nya. 5. Kroppspanik, Julia Skott Vill så gärna läsa den här boken. Lånade den till och med som e-bok under våren men kom aldrig till Skott (höhö). 6. We Have Always Lived in the Castle, Shirley Jackson Har börjat läsa den här kanske tre gånger men inte kommit längre än några sidor. Tror att jag liksom börjat läsa vid fel tillfälle varje gång, så himla dumt.
7. The Passage, Justin Cronin Ok, ljuger om jag säger att The Passage stått på listan länge, men har i alla fall sneglat på den ett bra tag och sen satte jag upp den på listan efter att ha läst Station Eleven i höstas. 8. The Time Traveler's Wife, Audrey Niffenegger Den här verkar så himla fin! Till 90% baserat på känslan på omslaget. Till 10% på recensioner. 9. Neverwhere, Neil Gaiman Jag köpte den här i nu-har-jag-gillat-Gaiman-ett-års-present, men har FORTFARANDE (ett år senare) inte läst en enda Gaiman-bok sen dess. Hur dåligt???? Borde läsa den här. Pronto.
Någon ni tycker jag ska läsa extra snart?

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Hyfsat många som jag har läst. Kan verkligen rekommendera The Handmaid's Tale och V for Vendetta :) Båda väcker en hel del tankar och funderingar. Likaså Kroppspanik.

    We Have Always Lived in This Castle och Neverwhere är också två böcker som jag har tänkt att jag ska läsa länge, men kommer aldrig dithän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Började läsa The Handmaid's Tale idag och gillar den himla mycket!

      Radera
  2. We have always lived in the castle kan jag varmt rekommendera! Den är bra. Så ge den en chans till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jo, men det tänker jag. Det är liksom bara att det blivit fel innan.

      Radera
  3. Oj, hade verkligen inte koll på att Handmaid's tale var baserad på en bok! Har i och för sig inte börjat titta på serien än heller, fast jag tänker att jag nog ska göra det när jag är klar med Orange is the New Black, snart. Verkar sjukt intressant!
    The Knife of Never Letting go hade jag med på min lista också, tycker den verkar himla spännande. Något som lockar mig med omslaget också, plus är besatt av långa titlar. Anledning nog? ;)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg