10 jävligt bra svenska böcker

08:30

Jag skippar Top Ten Tuesday idag, eftersom jag inte tyckte temat kändes speciellt inspirerande. Gillar ju listor ändå, så tänkte att vi kanske ska köra ett litet nationaldagstema och lista riktigt bra svenska böcker! Hoppas ni bifaller, för annars får ni gå någon annanstans! Ska försöka låta bli de mest uppenbara som Engelsforstrilogin, PAX och Du, bara tänkte jag. Eller andra som blivit hypade senaste tiden. Typ Ordbrodösen. Blir så trist annars.

1. Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag, Sara Ohlsson Alltså så jäkla skamligt att jag fortfarande inte läst Ohlssons nya bok???? 2. Grundläggande studier i hoppfullhet och hopplöshet, Linn Spross Vill att Spross ska skriva en ny bok! :( 3. Att vara jag, Anna Höglund Jag tipsar alltid om Om detta talar man endast med kaniner, så måste ju variera mig någon gång – right? Den här är också så bra!
4. Jag är ju så jävla easy going, Jenny Jägerfeld Allt jag har att säga är: Preach. 5. Flickan och skulden, Katarina Wennstam Har precis fått hem Flickan och skammen som jag är pepp på! Den här har 15 år på nacken men är fortfarande fett aktuell. 6. Onanister, Patrik Lundberg Så. Bra. 7. Konsten att ha sjukt låga förväntningar, Åsa Asptjärn ALLTSÅ!!!! 
8. Någon i din säng, Andreas Roman Egentligen kommer jag nog ihåg hans Mörkrädd som lite bättre, men den här hade snyggare omslag, hehe. Men sjukt läskig skräck båda två. 9. Dagboksanteckningar från ett källarhål, David Wiberg Sjuk igenkänning för alla oss ångestiga. 10. Epidemin, Åsa Ericsdotter Alltså den här var såååå bra.

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Alltså wow här fanns ju faktiskt x antal jag ej läst! Måste åtgärdas snarast. Åtminstone Spross och Onanisterna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEN VA HAR DU INTE LÄST ONANISTER ÄN??????

      Radera
    2. +na. Tappade lite på titeln haha

      Radera

Instagram

Populära inlägg