Att se fram emot i september

11:13

Egentligen hade jag tänkt göra det här inlägget för flera veckor sedan, men det blev visst inte av... Men här kommer NÅGRA av de böcker jag vill läsa i september:

Först ut är Rabén & Sjögren:

 

Du & jag. En av mina gamla favoritförfattare Katarina von Bredow släpper ny bok, och nu har jag mycket bättre koll på bokutgivning än vad jag hade 2011, när Flyga högt gavs ut. Jag är himla pepp på att läsa den här boken. Jag scrollade igenom listan med von Bredows böcker på R&S hemsida, och fick gåshud av hur bra böcker hon skrivit. Så pepp. PEPP.

Små mekaniska mirakel. Jag vet inte riktigt VARFÖR jag fastnat för den här boken, men jag vill i alla fall hemskt gärna läsa den.

Gilla Böcker har också (givetvis) en del bra den här månaden:



Finns inte ens något att säga om dessa två böcker. Tror alla peppat dem till döds vid det här laget. Är titeln på Jag är ju så jävla easy going. Med recexen av Vi måste sluta ses på det här sättet får en tygkassar (eller Anna på Gilla Böcker meddelar att hon skickat en bok + tygkasse till mig), och jag hoppas INNERLIGT INNERLIGT att de KANSKE EVENTUELLT trycker upp tygkassar till Jag är ju så jävla easy going också. Fatta så fantastiskt det vore.

Fast det finns ju förstås andra förlag som också ger ut bra böcker i september. Till exempel Semic och X Publishing:


Beautiful Creatures nr 2 och Låt vargarna komma.

Och sen, det typ bästa som händer på hela månaden:

Bonnier Pockets nya klassikerfyra. Inga kommentarer. Jag tänker bara anta att alla dessa böcker är fantastiska och vill hemskt hemskt hemskt gärna läsa dem.

Tja, det här är det som jag är mest pepp på att läsa under september. Nu när jag börjar skolan igen kommer det dock bli lite mindre tid för nöjesläsning, så jag kanske inte hinner med alla dessa...

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg