Augusti

11:44

Ursäkta språket, men augusti gick så jäkla fort. Jag hann ju knappt någonting ens. Först jobbade jag lite, och sen hade jag lite semester och sen var det slut. Jahapp.

Men jag har faktiskt läst himla BRA böcker den här månaden, även om det inte blev supermånga. Följande böcker hann jag läsa:

73. Varelserna: Elias bok - Magnus Nordin
72. Spegeln - en skräckhistoria, Kelly Barnhill *
71. Den tomma stolen, J.K. Rowling
70. Den nya människan, Boel Bermann *
69. Att älska som en porrstjärna, Jenna Jameson & Neil Strauss *
68. Två eller tre saker jag glömde berätta för dig, Joyce Carol Oates
67. Fjärde riket, Maria Nygren *
66. Delirium Stories, Lauren Oliver
65. Dagboken från imorgon, Cecelia Ahern *

Totalt: 9 stycken.
Känner mig rätt så nöjd ändå. Hann med hela två tegelstenar. Att älska som en porrstjärna är över 600 sidor (visserligen mycket bilder, men ändå!) och Den tomma stolen är lite drygt 500 sidor.

Så, vad var bäst då? Svårt att bestämma. Fjärde riket gillade jag supermycket (recension kommer snartsnartsnart!), men Den tomma stolen har också potential att vara månadens bästa. Kanske också Två eller tre saker jag glömde berätta för dig.
Månadens stora besvikelse är utan tvekan Den nya människan. Hade hoppats så mycket på den boken, men den var inte alls lika bra som jag väntade mig.

Du kanske också gillar

2 kommentarer

Instagram

Populära inlägg