Majs hyllvärmare

09:28

Alltså aprils hyllvärmare gick ungefär lika bra som mars, så jag kommer i maj bara kör repris på samma böcker.

Majs hyllvärmare är alltså samma som aprils:
1. Amatka - Karin Tidbeck
Den här har stått i min bokhylla sen den kom ut 2012. Eftersom jag hört så mycket gott om den borde jag verkligen läsa den snart.

2. We have always lived in the castle - Shirley Jackson
Alltså Penguin-klassikerna är ju för snygga för att inte läsas. Ändå står alla min Penguin-klassiker... just det, olästa. Ändring på det!

3. Feberflickan - Elisabeth Östnäs
Den här fick jag på Bokmässan det året jag var bloggambassadör, vilket måste ha varit 2012...? Och tja, den är ju inte så tjock heller. Vilket i och för sig inte någon av böckerna är.


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Åh, we have always lived in a castle... Upptäckte den via en låt jag sträcklyssnade på om o om igen för några år sen, som jag sen läste var baserad på just den boken, så då var jag ju tvungen att läsa den. Gillade skarpt!
    Låten är Tennis "deep in the woods". Bra soundtrack om du bestämmer dig för att plocka upp boken! :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg