TBR

21:44

Okej, jag var kanske lite snabb med att lova blogginlägg, för det kommer förmodligen bli lika tomt den här helgen som förra... Jag är helt enkelt (givetvis) fullständigt utmattad. Har fortfarande lite svårt att greppa att jag kunde komma hem från jobbet och göra ingenting idag. Känner fortfarande stressen som inte riktigt vill lämna kroppen, men har tvingat mig själv att ligga i soffan och läsa i nästan två timmar. SÅ SKÖNT. Kan inte ens beskriva hur fantastiskt det känns, samtidigt som jag fortfarande känner mig gråtfärdig av stress... Nåja, under helgen ska jag vila upp mig i alla fall! Och jag har en helt grym TBR-pile just nu, så den tänkte jag ta och visa upp.

Såhär ser den ut:



  1. Mördarens apa av Jakob Wegelius - SÅ. SNYGG. BOK. Dör lite. Är obeskrivligt pepp.
  2. Make it stort av Emmy Abrahamsson - Är faktiskt rätt pepp på den här. Var egentligen inte speciellt pepp innan jag fått hem den (därför jag segat med att beställa recex också), men nu känner jag att den här kommer bli perfekt läsning för mig just nu.
  3. Sätt mig i brand av Tahereh Mafi - Den här har jag längtat efter jättelänge, så hoppashoppashoppas att den är bra!
  4. Djävulens pentagram av Björn B. Jakobsson - Jag hoppas att den här är RIKTIGT JÄKLA LÄSKIG för det känns verkligen som att jag behöver det just nu. En riktigt ordentlig urladdning.
  5. Stad av glas av Cassandra Clare - Ärligt talat är det här den jag är minst pepp på i den här högen, men hoppas på att orka uppbåda lite pepp så jag hinner läsa den innan maj är slut.
För övrigt har jag ju även Allegiant liggande halvläst. Just nu orkar jag inte riktigt med Tris som huvudperson. Känner mig riktigt trött på berättelsen, men tror att det snarare handlar om att jag parallell-läst den samtidigt som jag skrivit uppsats än att jag är trött på själva berättelsen egentligen. Det knäppa är att jag inte känner mig ett dugg trött på Legendtrilogin, som jag faktiskt skrivit om i flera veckor. Snarare tvärtom - det känns som att jag bara gillar den mer och mer. Och Day ligger mig lite extra varmt om hjärtat (dessvärre tror jag att det märks i uppsatsen att jag gillar Day mer och tycker att han är en mycket mer intressant karaktär än June... För jag tror jag har ägnat mer tid åt att analysera honom än June).

Ni som läst Legend: Jag tror stenhårt på att de flesta favoriserar en av de två. Vilken är DIN favorit av Day och June, och varför?


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Är himla avis på Sätt mig i brand! :)

    SvaraRadera
  2. Min favorit är June. Jag tycker att hon är mycket mer kapabel, och att hon har ett helt annat lugn än Day. För min del är Day lite för känslig, impulsiv, och gnällig. Dock gillade jag honom betydligt mer i Champion än i de andra böckerna. :)

    SvaraRadera
  3. Så många bra böcker! Inte alls avis! =) Stad av glas håller jag dock på med själv. Day eller June, en svår fråga faktiskt. Men jag tror min sympati finns mest hos Day faktiskt, hans känslighet och hans starka familjekärlek är något jag gillar skarpt. Jag gillar hans värme och att han verkar bry sig så mycket om sina närmaste. June har jag upplevt som lite kyligare, lite svårare att komma närmare och faktiskt som en aningen naiv emellanåt.

    SvaraRadera
  4. Har precis börjat läsa Legend. Skall bli så spännande att se hur denna serie utvecklas. Du ser ut att ha en riktig härlig läsning framför dig!!

    SvaraRadera
  5. Åh, egentligen älskar jag både day och June, men jag tror jag väljer... June, kan bero på att jag gillar supersmarta karaktärer, dessutom är grym på att slås och tjej, så jag kanske blir något partiskt.

    men jag gillar Day också, hans personlighet är ju så shön, men jag gillade honom mest i första boken, har var mycket gladare då och hans humor var rolig.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg