Fråga om skrivprogram

09:39

Hallå, jag undrar ni andra skrivare: Vad sjutton använder ni för skrivprogram? Jag har försökt hitta bra program både för mindmapping och för att kunna göra en timeline och koppla olika dokument/texter till olika händelser liksom, men hittar inget bra. Är sugen på Outline, men det kostar ju en halv förmögenhet också. Börjar komma upp i sådana textmassor nu att det är svårt att hålla reda på alla olika dokument och sånt. Är ju inte bättre att jag dessutom typ får ont i ögonen av fula saker, och därmed också blir sjukt oinspirerad...

Så vilka är era bästa författarverktyg till datorn? Har ju då Mac också för er som missat det, så det är ju trevligare för mig om det finns för min dator :)

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Själv skriver jag i Word då jag är helt inkörd på det, men pojkvännen använder Scrivener och är riktigt nöjd med det. Finns för Mac och kostar ca. 380 kr att ladda ner. Plus att man kan testa programmet gratis i 30 dagar. Ett tips är gå igenom hela tutorialen då det finns en massa extrafunktioner, såsom anslagstavlor osv. Går att hitta på:
    https://www.literatureandlatte.com/scrivener.php?show=intro
    Lycka till med skrivandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att Sandra Beijer tipsade om det också. Jag gillar också Word, men det är så dumt när jag vill kunna göra upp en tidslinje liksom. Men får väl ta och prova Scrivener. Bra ändå med provperiod.

      Radera

Instagram

Populära inlägg