HEJ!

07:30

Nu känns det som att jag börjar bli redo att kicka igång det här stället igen! Jag tänkte vi mjukstartar med en liten uppdatering om vad jag faktiskt gjort på min "semester" (that is semester från bloggen) – ok?


– Vi börjar med det viktigaste: jag är nu fru till världens bästa himla person. Yep. Så är det. Rätt så fantastiskt faktiskt. Bröllopet blev motsatsen till allt jag var rädd för. Trodde att alla skulle ha tråkigt, att bordsplaceringen inte skulle fungera, att folk skulle klaga på att behöva äta veg-käk + veg-tårta osv. Det verkar faktiskt som att alla hade kul, bordsplaceringen fungerade superbra och även mina mest militanta köttätarsläktingar åt tre portioner av maten. SCORE! Så förutom att jag inte fick på Victor ringen pga svullna fingrar och att ett vinglas gick sönder uppstod inga större missöden. Och vad är en fest utan ett trasigt vinglas liksom?

– Jag och Victor har ingen gemensam semester, men vi tog ändå en dag på hotell tillsammans i stan och passade på att vara Stockholms-turister. Tog en prommis på Djurgår'n bort till Rosendals trädgård och käkade där. Drack dyra drinkar och spelade Pokémon på kvällen. Somnade i ett vitt hotellrum i en 1600-talsbyggnad, vaknade till frukostbuffé. Win alltså.

– Muminmuggssamlingen har ökat med fem stycken nya Muminmuggar. Årets sommarmugg, Muminhuset, Såsdjuret, Håll Sverige Rent I (hade redan II) och Lilla My!

– Jag har kapitulerat och läst En man som heter Ove. Jag grät.

– Vi har hängt på Storsjöyran! Har saknat Östersund. Såg Refused. Väldigt efterlängtat och ände mötte de prick alla av mina förväntningar. Plus lite till. Jag hade övat på att anlägga en obrytt butter min innan, för det har jag sett att en gör på hardcore-spelningar. Var ju totalt onödigt. Fånlog hela spelningen. Hängde på samma efterfest som Dennis Lyxzén och han verkar supertrevlig (baserat på att vi inte pratade ett ord med varandra) pga dansade till typ allt hela tiden i två timmar (dock mer entusiastiskt till punkklassiker än till Beyoncé. Bara säger). Hm, såg också Vintage Trouble och bob hund. Vintage Trouble var svinbra, de bord ni lyssna på. bob hund var bob hund och jag hatar bob hund för att de inte har vett att skriva sitt jävla bandnamn med stora bokstäver i början på orden.

– Jag har läst serier och sett tv-serier jag vill skriva om! Woop!

– Idag ska jag se Suicide Squad!!!!!!!! Pepp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hörninini, vad har ni haft för er? Tell me all about it!


Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Jag har saknat dina uppdateringar :) Stort grattis till giftemålet btw. Stort, det dära.

    Vad jag har gjort? Jobbat i butiken. Ganska stressigt där nu i sommar må jag säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad fint! Tack! Tja, vi har också superstressigt i butiken... För många stora boksläpp (yes Harry Potter, I'm looking at you... Och Lars Wilderäng. Och Nordiska gudar.) + huuuuuur mycket turister som helst. Västerlånggatan i juli/augusti är fasen nästan lika illa som julhandeln...

      Radera
  2. Grattis igen till bröllopet! Vad härligt att allt blev så bra :D

    SvaraRadera
  3. Grattis till bröllopet, låter som ett härligt minne. Välkommen tillbaka. :-)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg