Jag vilar min arm och ni läser det här

07:30

Heh, jag har ett mycket olyckligt meddelande idag: Jag har sträckt en muskel i armen och har fått som rekommendation att INTE SKRIVA PÅ DATORN. Så bye uppsatsskrivande (som jag ändå inte gör) och bye bloggande. Om det kan göra min arm bättre så att jag kan klara mig igenom en hel arbetsdag utan att droga mig på en liten cocktail av paracetamol + ibuprofen + diklofenak blir jag mycket glad, och därför tänker jag i alla fall pröva avhållsamhet. Gå i skrivcelibat. Eftersom jag ändå är en väldigt snäll person kommer här några texter ni kan läsa medan jag inte bloggar!

1. "Därför mår du bättre av att sluta spela Monopol"
Tyckte det här var en skitintressant text, och jag insåg varför jag alltid hatat Monopol. Det är något med Monopol som gör att det kryper under huden på mig. Och you know what: Monopol är inte designat för en angenäm spelupplevelse. Kolla texten för förklaring och historia!

2. "När alla andra är så himla bra och du känner dig värdelös och överflödig"
Det här kom verkligen som på beställning, med tanke på mitt inlägg förra veckan. Louise på lugnochfin skriver lika bra och träffsäkert som vanligt.

3. Isabelle McAllister + Plantagen
Ok, detta är inte så mycket att läsa, utan mer att titta på. Har pinnat prick varje bild i det här inlägget till min hem-mapp på Pinterest. Så. Jävla snyggt. Lite såhär ser det ut:


4. "10 mat-lifehacks du måste kunna"
Den här typiskt bra personen har skrivit ett typiskt bra inlägg.

För övrigt: Har ni sett det här? Och det här? Jag som en gång respekterade Rowling för att hon inte mjölkade Harry Potter-världen på dess sista magi får nu äta upp allt jag tänkt om henne. Snälla Rowling, sluta innan det är försent.

Puss och hej och hoppas mina muskler samarbetar med mig snart. Kan vara nice att kunna skjuta en kundvagn framför sig och öppna tunga dörrar och sånt snart :))))

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Intressant det där med monopol! Stämmer ju verkligen att ingen blir glad av det.

    Hade faktiskt missat att fantastic beasts manus skulle komma ut - eller läste det kanske någon gång men ej tänkt mer på det. Seriöst, Rowling, vad HÅLLER DU på med? Tycker pottermore är fint och så men är det inte lite onödigt att tvunget försöka göra mer pengar på något som redan givit en massa.

    Suck. Hon hade verkligen kunnat sluta efter dödsrelikerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bara för att jag skrev om detta igårkväll drömde jag att jag spelade monopol och vaknade skitsur!

      Men ja, håller med om Rowling.

      Radera
  2. Hoppas armen blir bra mycket snart! Och Rowling, *suckar* kom på något nytt...

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg