Saker jag önskar att jag kunde göra i bokhandeln

10:00

◇ Ge bort saker gratis (duh!).

◇ Avbryta män som bara pratar och pratar och pratar med ett "OM DU NÅGON GÅNG TAR OCH HÅLLER KÄFTEN KAN DU FÅ SVAR PÅ DIN FRÅGA!!!!".

◇ Bräcka prick varenda person som tror att tjejer inte kan nördiga grejer. Tyvärr – när de frågar om SF för vuxna (vilket just de kunderna oftast gör) måste jag skicka dem vidare till en kollega. Oftast en annan brud i och för sig. Det är tillfredsställande.

◇ Fråga kunder: "Hörrudu, kan vi inte dricka kaffe någon gång? Eller typ bara hänga lite? Dricka en öl? Två? Bli bästisar? Två öl i veckan resten av våra liv?????" Det har hänt kanske tre gånger att jag haft kunder som jag liksom bara BONDAT med. 2/3 gånger har det varit killar också, och även om jag inte är 100% straight så säger ju samhällsnormer att det är en date så fort två personer av motsatt kön dricker kaffe med varandra.

◇ Skriva min kråka på Jack Werners stämpelkort utan att skaka (mvh fangirl).

◇ INTE RODNA!!!! Jag rodnar superlätt. Om jag hör något fel, eller missförstår ett skämt eller... Eh, ja. Mina kollegor tycker detta är skitkul och jobbar hårt på att framkalla denna reaktion hos mig. FU.

◇ Säga standardfraser utan standardtonfall. Tänker alltid på att om någon skulle stå bredvid mig och lyssna på när jag har "vanliga" kunder (dvs: "249 kronor blir det, behöver du en påse? Har du ett utav våra stämpelkort? Skulle du vilja ha ett? Eh, du får en stämpel för varje 200 kronor du handlar för och när du fått tio stämplar får du 100 kronor rabatt på ett köp" alltid med eh:et där. Okänt hur det ens kom dit från början.  Nu vet jag inte vad jag ska säga om jag inte säger det först) skulle jag förmodligen låta som en robot. Blir så trött på min egen röst efter ett tag.

◇ Få alla kunder som står i vägen att helt magiskt flytta på sig.

◇ Adoptera gulliga barn som husmaskotar. Förra våren hade vi en fantastisk unge som önskade mest i världen att få ett bibliotek. Vi har en liten unge som är inne ganska ofta ensam och är helt magiskt artig. Jag har en grej för artiga ungar alltså. Den här säger alltid "tack så jättemycket" "ha en trevlig dag" och "jag skulle vilja ha".

◇ Slita telefonen ur handen på folk som pratar telefon i kassan. Tips: Om du skulle handla hos mig och prata i telefon samtidigt skulle du inte få något stämpelkort.

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Åh jag känner SÅ igen mig i "Säga standardfraser utan standardtonfall"-punkten. Jag jobbar på hotell och säger ca 4 meningar 20 gånger om dagen. "Rummet är på andra våningen osv. osv., frukosten serveras mellan 7 och 9. Receptionen har öppet till kl 10 ikväll, efter det kommer ni in i dörren till vänster.. Där i den tornliknande delen av huset *gör wannabe torntecken med händerna*. Och gör jag inte det på precis samma sätt varje gång så kommer jag av mig och vet knappt när frukosten är. Att jag får dra hela ramsan på tre olika språk gör ju att jag får lite mera variation i alla fall men nej jag skäms ju ibland över hur jag låter..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh snälla, kan man få se en video på hur "torntecken med händerna ser ut"?? :)

      Radera
    2. Idag skulle jag köra hela den där grejen med Miriam aka Schitzo-Cookie och så jäääkla svårt att komma ihåg allt och inte komma av sig när det är någon en känner... Gjorde inte det hela bättre att det var typ en kvart innan jag slutade heller, är tillräckligt dålig på att formulera mig då, heh.

      Radera
    3. Haha David, ska se om jag kan smyga in tecknet i någon framtida videoblogg. Anna, jag förstår precis. Den sista halvtimmen av varje skift på alla arbetsplatser borde vara menad för att typ titta på kattklipp på youtube. Det är ungefär det min hjärna klarar i det skedet.

      Radera
  2. Bra unge det där, som önskar sig ett bibliotek. Kommer då långt!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg