Jag är såld på... Cirkus

07:48

Jag vet inte om ni fungerar på samma sätt som jag gör, men vissa böcker är jag helt enkelt bara såld på innan jag ens öppnat dem. Sen kan det ju förstås visa sig att de inte alls är lika bra som jag trodde, men det är en annan sak.

Jag har ju då förstås vissa, rätt så specifika saker som jag går igång på. Egentligen hade jag tänkt att det här skulle bli ett enda inlägg, men jag insåg att listan blir för lång. Istället tänker jag göra en serie inlägg för att lista saker som får mig att älska böcker jag inte läst. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag kommer slänga in dem lite som jag själv vill, eller om det blir ett fast inlägg på fredagar (fram tills bokbloggsjerka är igång igen). Vi får se hur det blir med det. Här kommer i varje fall punkt nummer ett:



Okej, det här kanske inte är superspecifikt, men herregud, jag behöver bara ett randigt tält på omslaget för att älska en bok.

Jag föll för:


           



 Tydligen finns det ingenting som indikerar cirkus så mycket som elefanter gör? Nåja, The Magician's Elephant är jag ens osäker på (nu när jag tänker efter) om det existerar en cirkus i. Men hursom, magiker + elefant tycker jag ger cirkus-vibbar, så den får gå under det här temat (och det var ju hela anledningen till varför jag föll för den). Water for elephants vet jag i varje fall säkert innehåller en cirkus, för jag har minsann sett filmen (men inte läst boken. Shame on me). Nattens cirkus är den enda i trion som jag faktiskt läst, och tja, den var smått fantastisk.

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Jag har Nattens cirkus hemma men har ännu inte läst den, kanske skulle ta och göra det. Ett snyggt omslag har boken i varje fall! :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg