TBR och Currently Reading

08:11

Trots att jag hade med mig en hel del böcker upp hit har jag faktiskt läst mer biblioteksböcker. Det är liksom oundvikligt nästan när jag tillbringar så mycket tid på biblioteket (som dels har gratis internet och dels är det enda jäkla stället i den här stan där det är svalt (nej okej, Wayne's också, men där måste en liksom handla för att få sitta) och dels ett väldigt bra ställe att plugga på). Av de åtta böcker jag hade med mig upp har jag läst tre, trots att jag läst elva (!) böcker sen jag åkte från Stockholm. Nåja, det var inte det jag tänkte att det här inlägget skulle handla om, utan snarare vad jag är sugen på att läsa just nu, eller till och med läser just nu! Vi tar en liten titt på vad som ligger och skräpar hos mig.

Männen med rosa triangel har jag varit nyfiken på ett tag, och den stod skyltat tvärs över gången där jag sitter och pluggar på bibblan. I en paus där jag gick och köpte snickerskaka och cola (alltså hur lyxigt med café på biblioteket?! Ta till Stockholm, tack!) plockade jag helt sonika med mig den och läste några sidor. Jag vet inte riktigt om jag blivit frälst än, men har inte heller kommit så långt.

Egenmäktigt förfarande har jag inte varit sugen på att läsa tidigare (eftersom jag alltid utvecklar aversioner mot saker som blir hypade), men efter det här blogginlägget tänkte jag att kanske faktiskt. Så den har jag lånat samma dag som jag skriver det här (torsdag, vilket inte är samma dag som det här publiceras).


Sen har vi Stockholms undergång som är ett recex jag plockade med mig hemifrån. Den hade jag glömt lite att jag ens hade med mig, men blev påmind och återigen sugen när jag såg den på någon blogg (minns dock inte vilken).

Sofies värld är det två personer som har varnat mig för att läsa, men jag känner ändå en märklig dragning till den här boken, så jag MÅSTE åtminstone prova. Det kanske helt enkelt inte var deras böcker, men kanske kan bli min bok. Jag minns att jag såg filmen som liten och att jag fascinerades av den och kunde se den hur många gånger som helst.



Nu är det flera år sedan som jag läste de två första delarna i Maria Gripes Skuggserie. Jag har alltid tänkt att jag ska läsa fortsättningarna NÅGON GÅNG (ni vet sådär som en tänker), men det har inte blivit av. När jag plockade ihop böcker till en av mina kurser var jag ju tvungen att hänga en del på barn- & ungdomsavdelningen och där fanns liksom dessa böcker. Så jag plockade på mig Skuggornas barn.

Molly Moon är ytterligare en av mina barndomsfavoriter som jag bara läste de två första av. På Massolits bokutförsäljning plockade jag på mig alla från nummer två och framåt. Molly Moons hypnotiska tidsresa håller jag i skrivande stund på att läsa, och jag gillar den även om jag tror att jag hade gillat den ännu mer när jag var yngre.

Vad läser du just nu och vad är du sugen på att läsa?

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Bland annat jag läser "Stockholms undergång" just nu. Den är jättebra faktiskt! Läääs! (; (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men då var det nog på din blogg jag såg den! :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg