Bokbloggsjerka 14 - 17 mars

14:54

Veckans fråga lyder såhär:

Måste läsare vara samlare?

Tycker att den här frågan var typ urlätt. Svar: NEJ. Fast jag älskar att samla på böcker, eftersom det liksom är halva grejen. Jag tror inte det finns något jag tar i med så mycket vördnad som böcker. Jag tar gärna och ofta på mina böcker, känner lite på dem, luktar på dem. Ni får gärna kalla mig galen om ni tycker det, men alltså böcker = queen.


Övrig uppdatering av ej jerka-relaterade saker: PRODIGY!!! Marie Lu, why are you doing this to meeeeee?!?!?!?!?! Läser om Legend nu, och den är typ bättre den här gången än förra gången! Har dessutom en så himla AWESOME TBR-pile just nu att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Och Champion borde komma vilken dag som helst. Är inte supersugen på Kulla-Gulla i jämförelse liksom.

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

16 kommentarer

  1. Visst luktar böcker gott! Skönt att läsa att man inte är ensam om att sniffa på böcker. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Bästa lukten ju! Älskade när vi hade ett bibliotek och det luktade nya böcker i hela rummet!

      Radera
  2. Jag gör som du, i så fall är vi båda galna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är faktiskt himla fint att vara galen!

      Radera
  3. Då är vi flera galningar i så fall!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du verkar ha kommit ur din lässvacka ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hah, vet inte riktigt om jag har det. Men ändå!

      Radera
  5. Om man säger ordet "måste" tillräckligt tydligt så är svaret självklart. Sen kan man undra varför många gillar just att äga böcker?

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också om att lukta på mina böcker.

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Mja, fast är ytterst oförtjust i omslag som inte är djurvänliga :(

      Radera
  8. Visst vill man lukta på och ta på sina böcker lite emellanåt. Det här nog till lite tror jag!!

    SvaraRadera
  9. En läsare behöver verkligen inte vara samlare men jag är det, ingen tvekan om det! En mild form av besatthet... Det är ju smartare och mer ekonomiskt att låna...

    SvaraRadera
  10. Håller med dig till 100% :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg