Puffin Chalk

11:38

Okej, idag måste vi prata mer om omslag, för jag surfa nämligen runt lite på Pocketshops hemsida (för att se om de nya anteckningsböckerna kanske fanns på hemsidan, men de gjorde de tyvärr inte), och råkade stöta på dessa fantastiska omslag:

The Wizard of Oz | Pippi Longstocking | Peter Pan
Alltså, jag dör! Seriöst, jag avlider långsamt av att titta på dessa böcker för att de är så himla vackra. Jag tänkte nog ta och klicka hem åtminstone The Wizard of Oz och Peter Pan. Pippi känns ju lite onödigt, eftersom den är på engelska. Men så himla snygga. Hittas bland annat på Adlibris. Inte är de dyra heller. Länkar i bildtexten!

Förlaget som ger ut dessa böcker är alltså Puffin, och serien heter kort och gott Chalk.

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Åh vad roligt, och superfina bilder som alltid!! :)

    SvaraRadera
  2. SNYGGT!!! Åh, nu vill jag också beställa. Har dock funderat på Oz med den broderade utgåvan.. fasen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag meeeed! Men jag har Black Beauty och The Wind in the Willows i den broderade serien, så tänkte nog beställa dessa två när jag får pengar! ^^,

      Radera
  3. Jag såg alla tre på Pocketshop och var supernära på att köpa två av dem!!! :D

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg