A to Z book survey

11:50

Hittad hos Alekzandra. (svaren i den här enkäten är för övrigt skrivna dagen innan ni får läsa den, pga spridning av inlägg. Vissa grejer kanske inte stämmer när ni läser, som till exempel att jag är mellan två böcker)

 

Author you’ve read the most books from

Åh, måste vara skittöntig här och säga J.K. Rowling. Nio böcker, om en räknar The Tales of Beedle the Bard och Quidditch Through the Ages.

 

Best sequel ever

Åååh, svårt. Alltså, om jag BORTSER från Harry Potter, för det är skittråkigt att svara Harry Potter på allt, så säger jag Den skarpa eggen (Den mörka materan #2)

 

Currently reading

Ingenting! Är precis mellan två böcker. Funtar dock på Fjärde riket.

 

Drink of choice while reading

Iste! Funkar alltid. Älskar iste!

 

E-reader or physical book

Fysiska böcker. Gillar att kunna stryka under, vika sidor och få en översikt. Tycker inte att jag får det när jag läser i till exempel telefonen eller på datorn. Och så luktar böcker gott. Och är fina.

 

Fictional character you probably would have actually dated in high school

Alltså. Om jag fick välja fritt skulle jag säga Alex i Delirium. Om jag skulle vara mer realistisk säger jag Sam i Tyst.

 

Glad you gave this book a chance

Tyst! Blev verkligen glatt överraskad av den.

 

Hidden gem book

Måste säga ovanstående, igen. Bara för att den verkar vara så himla fjantig och ytlig, men är så himla bra, allvarlig och totalt ofjantig.

 

Important moment in your reading life

Hösten 2011. Då insåg jag hur roligt det var att blogga och började därmed också läsa mycket mer.

 

Just finished

Delirium Stories av Lauren Oliver.

Kinds of books you won’t read

Erotisk böcker är jag inte så intresserad av. Och inte superromantiska. Romantik fungerar som krydda i en bok som egentligen handlar om något annat. Eller tja, ibland fungerar det, och ibland inte.

Longest book you’ve read

Under kupolen av Stephen King. 1179 sidor.

Major book hangover because of

Divergent! Kändes som att jag hade förbrukat alla mina nerver och bränt sönder dem efter den boken. Kunde inte läsa något annat på några dagar efter det.

Number of bookcases you own

6.

One book you have read multiple times

Jag är inte typen som läser om böcker speciellt ofta, men säger de två första böckerna om Molly Moon.

Preferred place to read

I sängen. Har världens bästa säng! Helst ska det regna också, då är det som bäst.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read

"It does not do to dwell on dreams and forget to live." - Harry Potter & de vises sten (sagt av Dumbledore)

Reading regret

Ser till så att jag inte har något att ångra.

 

Series you started and need to finish (all books are out)

Oj, tror inte jag har något sådan faktiskt.

Three of your all-time favorite books

Oj, vet inte hur jag ska kunna välja tre. Men jag säger Under kupolen (Stephen King), Kafka på stranden (Haruki Murakami) oooooch... Rytmen i blodet (Jeff Noon).

Unapologetic fangirl for

Harry Potteeeeeer.

Very excited for this release more than all the others

Nyckeln, fortsättningen på Cirkeln och Eld! Peppar som fasen alltså!

Worst bookish habit

Stoppar in böcker i bokhyllan fortare än vad jag hinner läsa.

X Marks the spot: the 27th book of my shelf

Ååååh, i vilken bokhylla? Okej, i den med olästa böcker: Den gudomliga komedin.

Your Latest Book Purchase

Ramses, Ljusets son av Christian Jacq.

ZZZ-snatcher book (latest book that kept you up way late)

Under stjärnor av glas av Barbara Ewing (väldigt oväntat faktiskt).

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg