Årsresumé 2011

00:00

Så var ännu ett år till ända. Det känns som att det var igår jag skrev förra årets resumé, men tydligen så har det gått ett helt år.
För mig har det bokmässigt varit ett himla bra år. Jag har börjat ta bloggen på mer allvar än jag gjorde tidigare, vilket också har märkts på antalet läsare och trevliga kommentarer. Jag är verkligen superglad för att fin respons jag fått och det sporrar mig till att skriva ännu mer, och läsa ännu mer.
Självklart blir det ett år till. Hur ska jag kunna sluta nu? Dessutom är jag ju bloggambassadör för bokmässan fram till slutet på november nästa år. Nej, mitt seriösa bloggande har bara börjat.
Nåja, jag har ju läst några böcker i år också. Här kommer sammanställningen:

Årets bästa: Hungerspelen, 1984 & Dödssynden
Årets flopp: Undersökningen
Årets thriller: Mannen som föll i glömska
Årets roligaste: Här ligger jag och blöder
Årets fantasy: Hungerspelen
Årets ungdomsbok: Dash & Lilys utmaningsbok
Årets samling: Stå aldrig still
Årets mest tankeväckande: Hungerspelen & Dödssynden
Årets snyggaste omslag: Mannen som föll i glömska & Mirakel

Alla årets böcker:

  1. 1984 - George Orwell
  2. Vyssan Lull - Carin Gerhardsen
  3. Kalle och Chokladfabriken - Roald Dahl
  4. Stå aldrig still - Staffan Björkman
  5. Scar Tissue - Anthony Kiedis
  6. Norwegian Wood - Haruki Murakami
  7. Baby Jane - Sofi Oksanen
  8. Lilla stjärna - John Ajvide Lindqvist
  9. Woodstock - Elliot Tiber
  10. Blind Lydnad - Will Lavender
  11. Konspirationsfabriken - Sara Erson & Åsa Lovén
  12. I det tysta - Vicky Jaggers
  13. Barfota Änglar - Linnéa Willén
  14. Dansar Elias? Nej! - Katarina Kieri
  15. Jag är med bandet - Pamela de Barres
  16. Tretton skäl varför - Jay Asher
  17. Kort kjol - Christina Wahldén
  18. Gängkrig 145 - Jens Lapidus & Per Bergting
  19. Kråkflickan - Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sunquist
  20. Stolthet och fördom och zombier - Jane Austen & Seth Graham-Smith
  21. Zelda - Lina Neidestam
  22. Spegelsken - Cecilia Hansson
  23. Bree Tanners andra liv - Stephenie Meyer
  24. Så jävla normal - Nina Hemmingsson
  25. Undersökningen - Kristina Hultman
  26. Niceville - Kathryn Stockett
  27. Nick & Norahs oändliga låtlista - Rachel Cohn & David Levithan
  28. Dödssynden - Harper Lee
  29. En dag - David Nicholls
  30. Bländverk - Thomas Erikson
  31. Du vet var jag finns - Rachel Cohn
  32. Cathys bok - Cathy Brigg, Jordan Weisman & Sean Stewart
  33. Alice's Adventures in Wonderland - Lewis Carrol
  34. Den unge Werthers lidanden - Johann Wolfgang von Goethe
  35. Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld
  36. Hål i huvudet - Jenny Jägerfeld
  37. Dash & Lilys utmaningsbok - Rachel Cohn & David Levithan
  38. Mirakel - Renate Nedregård
  39. Naomi & Ely's kyssförbudslista - Rachel Cohn & David Levithan
  40. Hoppas - Åsa Anderberg Strollo
  41. Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson
  42. Mannen som föll i glömska - Mia Ajvide
  43. Hungerspelen - Suzanne Collins
  44. Djävulens märke - Magnus Nordin
  45. Simon och ekarna - Marianne Fredriksson
  46. Den sämsta får du gratis - Henrik Lange
Totalt 46 böcker av 43 olika författare/författarpar. 35 utav dessa var helt nya för mig.

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg