Tematrio - Bokliga löften

10:45

Eftersom det nya året precis inletts är veckans tema på Lyrans Noblesser nyårslöften. Jag är väldigt avogt inställd till hela konceptet nyårslöften. Kanske för att jag aldrig i hela mitt liv hållt ett enda nyårslöfte. Istället vill jag kalla mina löften för utmaningar. Det ganska låter som en fånig eller obetydlig skillnad, men för mig gör det stor skillnad. Jag skulle aldrig kunna nobba en utmaning, men ett löfte är alldeles för enkelt att bryta.

1. Liksom Lyrans Noblesser själv är en utav mina utmaningar att ha färre olästa böcker i bokhyllan när 2012 tar slut än när 2012 började.

2. Att ta mig mer tid till läsningen. Som sågs i min statistik jag la upp häromdagen så läste jag ingenting på flera månader. Jag vill utmana mig själv till att läsa lite mer.

3. (här hade jag jättesvårt att komma på något, så min pojkvän föreslog boka Prag-biljetter...) Boktolvan får nog bli min sista utmaning. Att faktiskt läsa sånt jag planerar att läsa. Annars brukar jag vara hemskt ostrukturerad och glömma de böcker jag vill läsa innan jag hunnit blinka. I år vill jag inte glömma!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg