You can't start a fire without a spark

14:23

Jag måste nog ta lite extra jullov från bloggen. Jobbar massa den här veckan och börja dessutom bli sjuk. Är snorig och det kliar i halsen. Så jag fortsätter med att ta hand om barnen på dagis och kurera mig Under kupolen.

Det är lustigt det här med nya år. Nu när det slagit över känns 2011 minst lika avlägset som 2010 eller 2009. Just det här året - starkare än något år - känner jag att det är en omstart. Kanske för att omvälvande saker kommer hända i mitt liv, kanske av någon annan anledning. 2011 gick på tomgång, men 2012 ska leva. Jag tar studenten, ska ut på en eventuell tågluff i sommar, kanske besöka en festival jag aldrig varit på, gå på bokmässan. 2011 blev året då jag tog tag i saker och fann någon sorts gnista. 2012 är året då jag ska använda gnistan för att starta en eld. I år vill jag våga ta chanser - våga vara lite mer jag än 2011.

Det känns bra att lämna det gamla året bakom mig. Nytt år, ny start, nya böcker. På bokfronten måste jag ideligen påminna mig om att jag faktiskt inte ens levt en fjärdedel av livet än = jag har minst tre gånger så lång tid som jag har levt KVAR att läsa på.

Oj, nu spårade det här lite längre än vad jag hade tänkt.

Men god fortsättning på er! På fredag ska jag se Simon och ekarna så allra senast då lär jag väl vara tillbaka!

(rubrikhänvisning: Bruce Springsteen - Dancing in the Dark)

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg