Tematrio: Skrivande svenskor

19:57

I den här veckans tematrio är Skrivande svenskor temat. Jag har valt att ta temat ett steg längre. Jag har valt ut tre svenskor som skriver väldigt bra ungdomsböcker! Jag börjar med två utav de författare som var mina favoriter när jag var lite yngre, och fortsätter med den tredje som snabbt kom att bli en favorit när jag läste hennes böcker!
  1. Cannie Möller var en utav mina absoluta favoritförfattare när jag var kanske 13-14. Grattis ha ett bra liv var en utav mina favoriter. Likaså Tagg i hjärtat.
  2. Katarina von Bredow. Jag säger då det. Jag tror att alla böcker jag läste av henne var mina favoritböcker. Syskonkärlek och Hur kär får man bli? är favoriter såhär i efterhand.
  3. Min tredje får bli Jenny Jägerfeld, som inte har gett ut så många böcker än, men som jag gillade direkt. Ser fram emot att i framtiden få läsa mer av henne. Min favorit av hennes två är Här ligger jag och blöder.

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Jag tycker att alla Katarina von Bredows böcker är ungefär likadana, därför läste jag bara några. Bland dem de två du nämner som favoriter, gillade dem ganska mycket.
    "Här ligger jag och blöder" av Jenny Jägerfeld (en liten felstavning har visst letat sig in i ditt inlägg) gillade jag mycket! Däremot inte "Hål i huvudet"...
    Ha det fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hah, Sofie, det är sant. Det är något med mig och Jägerlind. Skriver alltid fel fastän jag tänker att nu ska jag minsann skriva rätt! Tack för att du påpekade det!

      Radera

Instagram

Populära inlägg