Tematrio: Olästa författare

21:55

Den här måndagen är tematrion Olästa författare. Jag väljer tre stycken från min boktolva.
  1. August Strindberg
    Nu när det är Strindberg-år och allt så känner jag att det är dags. Jag mjukstartade med att se Dödsdansen på Stadsteatern i december, och ska se Spöksonaten på Dramaten i februari. Sen ska jag våga mig på litteraturen också!
  2. Jane Austen
    Henne fick jag ju ett litet smakprov på i Stolthet och fördom och zombier, och jag gillade det. Nu vill jag ha Austen själv. På originalspråk.
  3. Stig Larsson
    På svenskan i skolan tittade vi på ett klipp ur Babel, där Horace Engdahl och Stig Larsson blev intervjuade tillsammans. Jag blev såld!

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Jag blev också förtjust i Stig Larsson och ska läsa ngt av honom. Såg du Babel med Lars Gustafsson när han pratade om Tomas T, ytterligare en författare jag vill läsa som Babel uppmärksammat mig på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag brukar tyvärr inte titta på Babel, eftersom jag är den enda här hemma som är intresserad (vilket betyder att jag blir nedröstad) :/

      Radera

Instagram

Populära inlägg