Bokbloggsjerka 27 – 30 januari

22:49

Nu var det ett tag sedan jag var med i bokbloggsjerkan, men den här helgen får det bli dags igen!

Veckans fråga: Om du hittar en bok du gillar går du då bananas för att få tag på samtliga böcker som denna författare har skrivit?
Kort svar: Ja.
Långt svar: Nja. Det beror lite på. Framför allt går jag bananas om det är en serie (till exempel Syskonen Beaudelaire). John Ajvide Lindqvist har jag också varit bra på att samla. Saknar bara Låt den rätte komma in och Hanteringen av odöda av de som finns i pappersform. Något som jag däremot är myyyyyycket noggrannare med är att alla böcker ska vara i samma format. Har tidigare fått Låt de gamla drömmarna dö i danskt band, men nu har jag även köpt den på pocket. Och det endast för att jag har resten av böckerna i pocket...


Har du en bokblogg och tycker det här verkar roligt? Klicka då här!

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Ja är det en serie vill man ju läsa alla direkt!

    SvaraRadera
  2. Det är kul att höra olika åsikter, jag har till exempel inte alls någon skillnad vilket förmat mina böcker är i, även om de hör till samma serie.

    SvaraRadera
  3. Samma utgåva var jag mer noga med förr, men vissa serier, som Harry Potter, är jag noga med ska vara likadana.

    SvaraRadera
  4. Det är ju faktiskt snyggast med samma format om man har flera i samma serie eller dylikt. Och var det inte så att vi köpte böcker för att ha något vackert att titta på i bokhyllan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Annars hade jag nog inte alls köpt lika många böcker som jag faktiskt gör! :)

      Radera
  5. Nämen precis, det liksom skaver ngnstans om böckerna inte ser ut att passa ihop. Det känns inte bra!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg