Mars

12:23

Ah, mars, kära mars. Varför tog du inte med dig lite vår? Would have been nice.

Mars var månaden då jag beslutade mig för att stå på egna ben. Månaden då skrivkrampen helt mirakulöst släppte. Kan känna mig lite ringrostig - som om jag precis har börjat blogga. Ibland vet jag inte hur jag ska lägga orden, för det känns nytt och konstigt att skriva. Men känner mig lite som en fenix (som för övrigt är min favorit av alla sagodjur) - nyfödd ur askan. Återuppstånden.

Tja, förutom att skriva har jag ju läst lite också. Önskar så att jag kunde ha mer tid och lust att läsa, men nu är det såhär. Några har jag åtminstone hunnit med:

  1. Personer du kanske känner - Jay Asher & Carolyn Mackler
  2. Döden i dina ögon - Rachel Ward
  3. Farlig förmåga - Jessica Spotswood
  4. Förr eller senare exploderar jag - John Green
  5. Fågelbarn - Christin Ljungqvist
  6. Berättelser från Engelsfors - Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren, Kim W Andersson, Lina Neidestam & Karl Johnsson
  7. Genom dina ögon - Stephenie Meyer
  8. Requiem - Lauren Oliver
Jag tror att det bästa med läsningen den här månaden är nog att jag äntligen accepterat att jag inte gillar alla böcker. Jag har börjat rensa ut bokhyllan med böcker jag aldrig kommer läsa. Jag har accepterat att jag inte längre är en allätare, utan har en ganska snäv smak.

Bäst den här månaden var helt klart Förr eller senare exploderar jag. Håll utkik, recensionen av Requiem kommer förmodligen upp imorgon!

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Låter skönt det du skriver om att ha accepterat att inte gilla alla böcker! Jag minns att jag hade en sån aha-upplevelse när jag pluggade litteratur (vilket man naturligtvis gör och älskar om man gillar att läsa) och insåg att jag inte gillade att läsa den typen av böcker (eller under de formerna). Men jag behöver fortfarande påminna mig ibland.

    Håller tummarna för att april serverar oss vår snart och länge! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är otroligt skönt att bara liksom acceptera utan att försöka tvinga mig till något!

      Radera

Instagram

Populära inlägg