Pressfrukost hos Rabén&Sjögren

14:19

Igår började jag dagen med att åka buss och tunnelbana till Gamla stan, för att sedan promenera till Tryckerigatan 2. Där ligger nämligen Rabén&Sjögren, och hos dem skulle jag äta frukost.


Programmet inleddes med att 15-åriga Smilla fick berätta om sin kokbok som enbart innehåller glutenfria recept. Jag är inte glutenintolerant själv, men så charmig som hon var vill jag ha hennes bok ändå!


Emmy Abrahamsson berättade lite om uppföljaren till Only väg is upp - Stjäla the show. Men mest visade hon bilder från sin egen tid på scenskola i England. Mycket roligt! Del tre, Make it stort, kommer förresten i januari nästa år.



Efter att Patrik Lundberg berättat om sin bok Gul utanpå kan jag säga att det inte var många som satt med helt torra ögon. Så fantastiskt betagande! Det här var också den bok jag högg in på först av de jag fick i min goodiebag!

Några andra som var där och berättade om sina böcker var Lin Hallberg, Kerstin Lundberg Hahn och Engelsfors-gänget. Jag blev sugen på att läsa ungefär ALLA. Det är spännande det här att se på när författare får berätta om sina egna böcker, för jag tycker nästan alltid att jag blir intresserad även om jag inte varit det innan. Till exempel Skuggan som jag läste i höstas. Jag hade nog knappt ens sett åt den om jag inte hade hört författarna berätta om den.


En sak är i alla fall säker: När man är hos Rabén&Sjögren blir man (jag) överöst med böcker. Åtta av femton böcker på min hylla för böcker jag snart ska läsa kommer därifrån. Nåja, inte klagar jag inte.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg