Bokbloggsjerka 28 – 31 oktober

21:39

Veckans fråga: Jag vet att alla som är med i jerkan älskar att läsa böcker men jag är nyfiken på om ni även skriver själva?

Åh, lite nu och då skriver jag en del. Ingen BOK direkt, men en novell här, en novell där. Några lösa ord som stockas i mitt huvud och hindrar mig från att tänka på sånt jag borde. Jag kan gå och tänka på en formulering i flera dagar, och sen skriver jag ner den i min bok. Jag har en speciell skrivbok från Pocket Shop som jag gör anteckningar i lite nu och då. Ibland som en dagbok, ibland bara... formuleringar jag gillar.

Och som sagt, ibland spottar jag ur mig en novell. Eller en halv sida av en novell. Något prosa-aktigt, som bara är halvt begripligt och alla har väldigt melankoliska toner. Jag minns speciellt en novell jag skrev i våras. En novell som fick min engelsklärare att ta mig undan efter lektionen och fråga hur det är med mig. Att tonen i min novell - som vi hade i uppgift att skriva - var så himla ledsen. Och tja, det är väl så jag skriver. Ledset. Och väldigt mycket som lämnas åt läsaren.

Men jag tycker att det är kul, och hoppas på att jag ska kunna skriva något ordentligt en dag. För jag tycker ju att det är kul.

Har du en bokblogg och tycker det här verkar roligt? Klicka då här!

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg