Min önskelista

13:14

Sist jag gjorde en önskelista såg den ut såhär. Några böcker på listan kan jag faktiskt bocka av nu: Låt de gamla drömmarna dö, My life as a white trash zombie och Dödsdriften. En bok har jag lagt till, men sen fått, nämligen Clash av Clash. Sen är det såklart ett gäng som har tillkommit som fortfarande är kvar på listan:

  1. Melancholy Death of Oyster Boy - Tim Burton
    Tja, vad ska jag säga? Jag älskar Tim Burton. ÄLSKAR. Så en bok av Tim Burton hade inte varit helt fel. Den här ska jag nog skriva upp på min önskelista inför julen!
  2. Style Me Vintage Hair - Belinda Hay
    Åh, jag älskar vintage, och det hade helt klart varit lite roligare att fixa med håret om jag hade en sån här bok!
  3. Style Me Vintage Make Up - Katie Reynolds
    Tja, se 2:an.
  4. Click - Nick Hornby
    Som jag tidigare skrivit är Nick Hornby en av mina favoritförfattare. Tyvärr är det en del av hans böcker som inte blivit översatta till svenska, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Så antingen så väntar jag på att den ska komma på svenska, eller så väntar jag på att jag ska få ork att läsa den på engelska.
  5. Ingen reklam tack
    Verkar vara en sjukt kul bok!
  6. På vinst och förlust - David Nicholls
    Jag har precis börjat läsa En dag, så jag vet inte så himla mycket om vad jag tycker om den, men det känns som att det är en bok helt i min smak. Många har jämfört Nicholls med Hornby, och därför tror jag att jag skulle gilla hans andra böcker också. 
  7. Talking to Girls about Duran Duran: One Young Man's Quest for True Love and a Cooler Haircut - Rob Sheffield
    Jag älskar verkligen Kärlek är ett blandband, som jag läser ett kapitel i varje kväll innan jag ska sova (samtidigt som jag lyssnar på kapitlets blandband), så jag bara väntar på att någon ska översätta den här boken, eller att jag ska ta orken till mig och läsa den på engelska.

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Tim burtons bok är jättemysig, jag har den här http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0688156819 varianten av boken =)

    SvaraRadera
  2. Du har något att hämta hos mig http://bokslut.blogspot.com/2011/10/men-inte-ska-val-jag.html

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg