En liten lista

12:36

Senast lästa: Senaste boken jag slutade läsa var Undersökningen, men den läste jag aldrig ut, eftersom den var så tråkig.
Senast köpta bok: My life as a white trash zombie 
Senast lånade bok: Fyra stycken seriealbum, bland annat Zelda.
Senast fådda bok: Fick en bok av Ordfront idag, räknas det? Låt de gamla drömmarna dö.
Favoritbokhandel: Adlibris! Köper nästan alla mina böcker på Adlibris.
Favoritbibliotek: Dieselverkstans bibliotek, helt klart, för att det är så skönt modernt på något sätt. De har väldans många musikböcker och dödligt snygga lånekort.
Antal lånekort: Tre: Huddinge, Botkyrka, Dieselverkstan
Använder som bokmärke: Beror på bok. Oftast det visitkort som ligger närmast. I Undersökningen hade jag ett kort i visitkortsstorlek som det stod "Recensionsexemplar" på, i Kärlek är ett blandband har jag en provpåse ansiktskräm från Eucerin och i Niceville har jag en sån där liten plastbit som örhängen brukar sitta på när man köper dom. Jag brukar lägga till en tia för att få med ett bokmärke från Adlibris, och har till och med en speciell plats där jag samlar bokmärken, men är dålig på att använda dom...
Favoritfärg på bok: Röd, lila eller blå.
Favoritmat/snack vid läsning: Turkisk peppar! Man kan suga på dom länge, behöver inte bråka med något papper eller titta bort från boken ofta för att ta en ny.
Favoritdryck vid läsning: MER Päron.
Favoritställe att läsa på: I sängen eller på bussen.
Den här boken köper jag till min bästa vän: Kärlek är ett blandband, som jag håller på att läsa just nu!
Den här boken köper jag till en partner: Åh, antagligen någon musikbok. Kanske Kärlek är ett blandband här också.
Favoritgenre: Thriller..? Kanske? Det beror jättemycket på vad jag känner för för stunden. Det går liksom i perioder.
Favoritformat: Pocket eller danskt band.
Författarfavorit: Läs Dag 14, där jag också skrivit vilka mina favoritböcker av författarna är!
Den tjockaste bok jag läst: Harry Potter och Fenixorden!
Den tunnaste bok jag läst: Bland de kortaste i alla fall: Kort kjol, Frukost på Tiffany's, Bree Tanners andra liv och Barfota änglar
Favoritljud när jag läser: Lyssnar ganska ofta på musik när jag läser faktiskt. Min favoritlässkiva just nu är nog Rumours med Fleetwood Mac.
Favorittidning: Solo eller Veckorevyn.
Prenumererar på: Beställde en prenumeration på Veckorrevyn för ett tag sen, men den har inte kommit än.
Favoritbokblogg: Åh, läser sällan bokbloggar.
Min sämsta läsning någonsin: Färden genom Mangroven eller Personliga Pronomen.
Mitt bästa bokminne: Åh. Det måste nog ha varit Vem är rädd för Bertie Bow? på högläsningen i skolan
Senaste bokfyndet: Måste ha varit på bokrean.
Bokgenre jag undviker: Sci-Fi
Så gör jag med böcker jag inte vill ha längre: Skänker den till någon
Så här håller jag koll på vad jag läst: Bloggen!
Så här sorterar jag min bokhylla: Efter färg!
Nästa bok jag ska läsa: När jag har läst klart de tre jag håller på med känner jag mig sugen på En dag, Dödsdriften eller Just Kids.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg