Som om jag inte redan har att göra...

15:54

Tydligen tyckte jag inte att jag hade tillräckligt med böcker med mig att läsa på tåget, för självklart var jag tvungen att gå en vända in på Pressbyrån för att kolla in deras magasin-utbud. Jag höll Elle i ena handen, Skriva i den andra och suktade med enbart ögonen efter en tredje. Dock valde jag bara en tidning, men hittade även två Novellixer jag var sugen på!



Jag råkade nämligen vända blicken mot två namn jag känner till väldigt väl: Joyce Carol Oates (en av mina favoritförfattare) och Benjamin Button (en mycket bra film). Jag kunde såklart inte lämna dem, och mitt köpstopp innefattar inte lösa noveller (bestämde jag i samma sekund jag såg dem. Dels eftersom det är enormt liten del av all min litteraturkonsumtion). 

Om jag lyckas posta det här med min taskiga internetuppkoppling, så sitter jag just nu på ett otroligt kvavt och försenat tåg. I lurarna har jag precis övergått från Carpe Fucking Diem till She & Him. Dessutom tänkte jag precis plocka upp Brott och straff. Tjoho!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg