5 Books to Movies-Tag

12:15

Jag brukar aldrig ta åt mig när någon skriver "jag taggar den som vill göra", eller "jag taggar ALLA" när det är sådana här grejer. Men nu tänker jag vara fräckheten själv och TA ÅT MIG! På sätt och vis kan man säga att jag blev taggad av BokBeate, eftersom hon alltså taggade alla.

Hela grejen går alltså ut på att man ska berätta om fem böcker som man tycker ska bli film. Shoot!

1. Nattens cirkus - Erin Morgenstern
Eller så vill jag absolut inte att den här ska bli film. Eller så vill jag definitivt att den ska bli det. Eller, eller, eller? Men i så fall kräver jag att den ska bli minst lika magisk som Harry Potter. Så jag vill nog att David Yates (som gjort de sista HP-filmerna) ska regissera. Gary Oldman (Sirius Black) skulle gärna få ta plats som trollkarl. Det skulle liksom kunna bli antingen fantastiskt eller pannkaka.

2. Resten får du ta reda på själv - Lauren Oliver
Jag är grymt besviken över att de sumpade Delirium som tv-serie, så då vill jag ha Reste får du ta reda på själv som film istället. Har kanske serie-potential också (jag tänker en dag i varje avsnitt), men skulle nog kunna bli lite tradigt efter ett tag. Men film! Det finns ju en risk för att det blir lite för mycket amerikansk high school och lite för lite spännande, dock.

3. Under kupolen - Stephen King
Den har boken alltså, DAMN VAD MYCKET FILMPOTENTIAL. Jag trodde verkligen att jag redan hade skrivit om att jag tycker att den här borde bli film, men kan inte hitta något om det nu. Har dock alltid i mitt huvud tänkt Dale Barbara som Shia LaBeouf. Vet inte riktigt varför.

4. Den femte vågen - Rick Yancey
Den femte vågen kommer ut på svenska i augusti, men jag fick ett förhandsex i en goodiebag. Som jag alltså redan läst. Det här avslöjar väl lite vad jag tyckte om den, men jag vill verkligen att den här ska bli film. Det ser ju ut på IMDb som att det är på gång i alla fall!

5. Molly Moon - Georgia Byng
Okej, den här är väl också lite fusk, eftersom den faktiskt kommer som film i år! Molly Moon var min favoritböcker när jag var yngre, så jag hoppas, hoppas verkligen att filmen blir bra!

Så det där med taggarna... Äsch, jag tänker också tagga ALLA! Det betyder att alla som har en blogg och som inte har gjort den MÅSTE göra! Mohaha!

Länka gärna ditt svar i en kommentar!

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Hej. Brukar aldrig kommentera men läser alltid. Gillar verkligen din blogg och nu när jag såg detta inlägg kände jag att jag måste få påpeka att Under kupolen av underbara King är på väg att bli tv-serie! http://www.imdb.com/title/tt1553656/?ref_=sr_1 här kan du läsa mer.

    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAA! FANTASTISKT! Har haft en jäkla bra dag, ändå är det här det bästa som har hänt på hela dagen. Seriöst, mitt bröst exploderade i glädje! Tack för att du upplyste mig!

      Radera
  2. Under kupolen måste jag läsa nån dag :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg