STOPP!

12:38

Det är precis vad jag gör nu. Stopp. I inköpen alltså.

Som nyårslöfte lovade jag att inte beställa/köpa fler böcker än jag läste. Det har inte gått så himla bra, eftersom jag slutade räkna i typ februari (oooops). Så jag måste dra åt tyglarna lite här nu.

Jag har ur min bokhylla plockat ut 40 stycken böcker. Det bland annat de senaste recensionsexemplaren jag fått, men det är också böcker som har stått i min bokhylla typ hur länge som helst. Böcker som jag villvillVILL läsa, men som jag känner att jag inte riktigt hunnit med.

Kruxet med de här 40 böckerna är att jag inte får köpa en enda bok förrän jag är nere på tio. Recensionsex får beställas, men då måste jag ha läst några av de 40, för att-läsa-böckerna får ALDRIG överskrida 40 stycken. Obeställda recensionsexemplar är okej att stoppa in i dessa hyllor, men då måste jag plocka bort en annan. Antalet böcker får alltså aldrig, aldrig, aldrig överskrida 40.

Ett undantag för köpesböcker finns, och det är bokmässan (och studentlitteratur förstås). Presentkort och allt sånt måste sparas. Om jag fortfarande håller på med det här om ett år kommer jag att ge upp, samt lotta ut ett bokpaket.

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Det går skit dåligt för mig oxå, hamstrar böcker som att de snart kommer sluta tryckas och hinner inte läsa mycket alls :(

    SvaraRadera
  2. Jag har också en massa böcker i bokhyllan som jag verkligen Vill läsa, men det hinns aldrig med.. PÅ sommaren brukar jag dock snabba på tempot lite ;)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg