Boktips: Springsteenland

12:00

Idag gör Bruce Springsteen sin första av tre konserter i Friends Arena. Jag ska gå, dock inte idag, utan imorgon! Efter att vi hade bokat biljetterna var jag så himla pepp och i januari drog jag fram en bok som hade varit hyllvärmare länge. Nämligen Springsteenland - ett gäng samlade texter på temat Bruce Springsteen. Alla texterna är dessutom skrivna av svenska journalister - vilket jag tyckte var lite extra kul.

Plus: Väldigt varierad! Vissa texter roliga, vissa mindre roliga. Vissa skapar extrem avundsjuka (har drömt flera nätter efteråt att jag träffat Springsteen på hotell och sånt).
Minus: Vissa texter var långtråkiga, så det var några jag hoppade över.

Den är liiiiite svår att få tag på om man inte kollar längre än de tre standard-internetbokhandlarna räcker, men på Bokbörsen finns en hel hög för runt hundralappen. Jag hade turen att hitta mitt ex på en bokrea för flera år sedan. Tror inte jag betalade mer än 20:- eller något för den.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg