Sommarens utgivning

13:41

I onsdags skickade jag in min hemtenta, men har efter det varit rätt upptagen med jobb, sambohemkomst (han praktiserar just nu på Länstidningen i Östersund, så jag bor själv fram till augusti), springa på öppning av den ny Sephora-butiken i Nacka och att se mannen vars ord sitter på min arm. Bild för er som inte redan följer mig på instagram.

Nu har jag dock lite tid att svänga ihop ett inlägg med vad jag vill läsa i sommar! Först när jag bläddrade igenom katalogen med annonserna tyckte jag att det var jättemånga. Nu har jag gått igenom lite mer ordentligt, och det är inte mer än åtta böcker. Tre stycken kommer ut i maj, resten i juni.

Klicka på titlarna för att läsa mer om böckerna!


Utkommer i maj


I kroppen min är jag otroligt sugen på att läsa efter att ha läst intervjun med Kristian Gidlund som var i DN. Jag blev så himla tagen av hur han pratade om sin sjukdom. Plus att jag länge varit ett Sugarplum Fairy-fan. (Kristian Gidlund, Forum)

Resan till tidens slut är del två i trilogin Speglarnas hemlighet. Jag läste den första när den kom ut, och jag gillade den väldigt mycket. Nu vill jag såklart veta hur det går för Asrin! Här nedan kan du även se trailern till boken. (Erika Vallin, B Wahlströms)




Tredje tecknet. Jag läste och gillade Rum 213, så jag hoppas verkligen att jag kommer gilla den här också. Rum 213 var sådär lite mysspännande, och jag gillade Angerborns skrivsätt. Så jag tror även den här kan bli en hit. Plus att hon har så himla fint namn - Ingelin. Hör ni, vad fint det låter? (Ingelin Angerbon, Rabén & Sjögren)


Utkommer i juni


Lågor av hat - jag vet inte om jag vill läsa den mest för att den är så djävulskt snygg eller mest för att den verkar bra. Svårt att avgöra. (Erin Kelly, Damm)

Dagboken från imorgon. Allså, omslaget till den här boken ser ut sitta på en bok som verkligen inte är min genre. Men den verkar så himla spännande! (Cecilia Ahern, Bazar)



Stad av skuggor har jag länge velat läsa, men jag är så himla lat när det kommer till att läsa på engelska. När jag såg att den kommer på svenska nu i juni så skickade jag direkt iväg ett meddelande till min bästa kontakt på Bonnier, och har nu blivit lovad ett manus! Ni missar väl inte att filmen kommer snart också? (Cassandra Clare, BonnierCarlsen)

Vid din sida ligger faktiskt redan i manusform här hemma och bara väntar på att jag ska läsa den! Jag tackade ja till att få ett förhandsex redan innan jag läst första boken - Tid att dö. Tur att jag gillade Tid att dö så pass mycket att jag vill läsa den här också! (Anne Cassidy, Rabén & Sjögren)



Jag går dit du går verkar som en så himla fin bok, och jag ser verkligen fram emot att läsa den här. (Nina LaCour, Rabén & Sjögren)


Ni som tagit er igenom hela den här långa uppsatsen: Blev ni sugna på något?

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg