Sommarläsning!

14:45

Jag har blivit taggad av Sincerely Johanna att svara på frågor om sommarläsning! Här kommer mina svar:

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar? 

Djävulen hjälpte mig av Camilla Eriksson och Två eller tre saker jag glömde berätta för dig av Joyce Carol Oates vill jag verkligen, verkligen läsa i sommar. Resten vet jag inte, jag tar det lite som det kommer. Vad tycker ni? Utmana mig! Välj från den här listan.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Hum, egentligen borde jag väl läsa klart både Brott och straff och Svindlande höjder som jag började på under terminen.

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Jag önskar också att jag hade mer tid att läsa i sommar, men jag ska faktiskt plugga. Så vi får se hur mycket läsning det blir. Mitt bästa läsställe är i alla fall sängen!

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa i sommar?
Det blir nog buss, tåg och i sängen hemma.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Åh, vilken svår fråga! Jag håller på att läsa Stad av skuggor just nu (har mindre än 100 sidor kvar), och det känns som att den har potential att bli sommarens bästa.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Stad av skuggor som släpps alldeles snart (om den inte redan kommit? Blir osäker. BonnierCarlsen) och Femte vågen som kommer i slutet av juli (Rabén & Sjögren)!

7. Strand eller hängmatta?
Tror jag måste svara hängmatta.

8. Deckare eller roman?
Gillar inte deckare!

9. Favoritgenre?
Fantasy, skräck, YA

Tagga 3 andra:
Nellons bokblogg

Du kanske också gillar

2 kommentarer

Instagram

Populära inlägg