Tre paket sommarläsning

20:09

Hallå, eftersom jag har lämnat in tentan nu och det officiellt är S-O-M-M-A-R-L-O-V (okej, ska inte överdriva, dags för sommarjobb och sommarkurser) så firar vi! Det känns som att vi alltid firar när jag lämnat in en tenta... Nåja, jag gillar att hitta bra anledningar till att fira!

Den här gången handlar det om tre stycken bokpaket fyllda av rolig sommarläsning (se bild + lista nedan!). Jag har läst fyra av böckerna, och de gillade jag väldigt mycket! Förtydligande: Det är alltså tre stycken likadana bokpaket.

Hemma kanske inte är en plats av Lin Hallberg, Barnkolonin av Kerstin Lundberg Hahn, Blunda och hoppa av Sarah Dessen, Jag går dit du går av Nina LaCour, Vid din sida av Anne Cassidy och Farlig förmåga av Jessica Spotswood. Bilden är lånad av Rabén & Sjögren, som även sponsrar med paket!

Men så finns det lite regler också.
  1. Kommentera det här inlägget och svara på frågan: Vad ser du fram emot att läsa i sommar? 
  2. Kommentaren behöver vara skickad senast kl 10.00 på onsdag den 12 juni
  3. Kommentarer inkomna senare räknas inte med.
  4. För att få en extralott tipsar du om tävlingen på twitter eller på din blogg. Länken ska finnas med i kommentaren.
  5. Glöm inte lämna någon form av kontaktuppgift, mejl eller blogg eller twitter, så jag kan nå dig!

Lycka till!

Du kanske också gillar

21 kommentarer

  1. Sarah Dessen vill man ju läsa på sommaren,men i alla fall böcker med mycket romantik brukar det bli :) (Mina vårkänslor spirar när det är sommar)

    Här har jag skrivit om tävlingen på min blogg :) http://bokraden.blogspot.se/2013/06/dola-har-en-sommartavling.html

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill vara med! Och hoppas verkligen på Dessen och Spotswood...!!!
    Jag har länkat på min blogg (och lånat din logga) och även på Google+ per automatik ;-)

    Som svar på frågan: Jag ser fram emot att läsa några av de pärlor som samlat damm hemma i hyllan nu ett tag som t.ex. Parfymen. Men speciellt ser jag fram emot sista delen i Torka aldrog tårar utan handskar - Döden.

    http://www.pocketlover.se/2013/06/tavla-hos-sagan-om-sagorna.html

    SvaraRadera
  3. Hej, vill vara med och tävla :) Jag ser fram i mot fortsättningen på hemsökt serien av meg cabot ska börja på 5an snart, Carlstensveckan, och rubinröd.

    Juliadahl87@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. I sommar ser jag fram emot att läsa "Den vidunderliga kärlekens historia" av Carl-Johan Vallgren.

    Jag har även gjort ett inlägg på min blogg om tävlingen (jag lånade också din bild på böckerna och skrev att den var från din sida):

    http://dinosara.blogg.se/2013/june/tavling-hos-sagan-om-sagorna.html

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag vill vara med och tävla. Jag ser fram emot att läsa Game of Thrones-böckerna samt fortsätta på The Mortal Instrument-serien.

    Mari G
    m_gadell@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill gärna vara med och tävla. I sommar ser jag fram emot att läsa A feast for crows av George RR Martin!

    Här kommer mitt blogginlägg om tävlingen: http://beasbokhylla.blogg.se/2013/june/tavlingstips.html

    Mvh Sara - beasbokhylla@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Vilket trevligt bokpaket, klart man vill vara med och tävla :)

    Själv ser jag fram emot sista delen i Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar men i övrigt tror jag att jag tänker läsa om lite fantasygodbitar i sommar.
    http://bokfrossa.wordpress.com/2013/06/08/tavlingstips-igen/

    SvaraRadera
  8. Jag vill vara med!
    Farlig förmåga står absolut på min läslista för sommaren - verkar grymt bra och är dessutom hur snygg som helst. Långa slöa sommardagar är annars som gjorda för spännande serier, själv hoppas jag på att The Mortal Intruments ska sluka mig! :)

    SvaraRadera
  9. Jag ser fram emot att få läsa De skandalösa av Simona Ahrnstedt men har jag tur så ser jag mest fram emot Farlig förmåga - en bok jag mer än gärna vill läsa :)

    Länkat i bloggen:
    http://bok.deliquate.se/2013/tavling-tre-paket-sommarlasning

    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh klart man vill vara med!

    Jag vill faktiskt läsa en bok av Sarah Dessen för jag har fortfarande inte gjort det och alla säger att hon är så bra!

    bokparadiset[@)hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag vill väldigt gärna vara med! Jag ser mest fram emot att läsa Polis av Jo Nesbo i sommar :) Och en massamassamassa annat också såklart!

    SvaraRadera
  12. Jag vill vara med!
    Jag ser fram emot att läsa om Sommaren jag blev vacker böckerna av Jenny Han, men allra helst vill jag läsa Sarah Dessens nya Blunda och hoppa. Jag har förbjudit mig själv att låna den på biblan eftersom det verkligen är en bok jag SKA ha själv :)

    // Elina e.backeby@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Jag är gärna med och tävlar =)

    Jag ser fram emot att läsa Divergent i sommar som jag bara hört en massa bra om. Dessutom kommer den ju på bio snart =)

    mail: sandra [at] bonbear.se

    SvaraRadera
  14. Det finns så mycket jag ser fram emot att läsa nu i sommar. Bland det som jag ser fram emot som står i min hylla är Försoning av Ian McEwan, då jag älskade filmen. Men bland det som ges ut nu i sommar som jag ser fram emot så står Jonas Gardells Döden i toppen av listan.

    Jag har tipsat om tävlingen på min blogg: http://lacrimamens.com/blog/tavlingstips-6.html

    SvaraRadera
  15. Jag vill gärna vara med och tävla.

    Jag ser fram emot att läsa Chimamanda Ngozi Adichies alla böcker som jag kommer ha som tema i sommar.

    Jag har tipsat om din tävling på min blogg:
    http://sincerelyjohanna.blogspot.se/2013/06/tips-pa-tavling.html

    SvaraRadera
  16. Jag ser fram emot att läsa en svensk ny deckare, vilken som helst faktiskt! Finns så många som verkar bra.

    Jag tipsar gärna på Facebook. Duger det? Som jessica sundberg.

    SvaraRadera
  17. Hej! Vill gärna tävla om ett somrigt bokpaket.
    Är mkt nyfiken på Barnkolonin och Farlig förmåga i sommar sedan ser jag fram emot deckarläsning med Mari jungstedt och Viveca Sten samt urban fantasyläsning med Nighthuntress#3 som ligger och väntar i bokhyllan.
    Hälsningar Mariann
    0520.440462(at)telia.com

    SvaraRadera
  18. Jag ser fram emot att läsa några fler vuxenböcker än vanligt i sommar. Har en lång lista späckad med både ungdoms och vuxen. Och just som jag trodde att jag hade koll på allt jag ville läsa dök det upp ännu en bok! Curtis Sittenfelds nya Sisterland! Har inköpsföreslagit till biblioteket och hoppas de är snälla mot mig. :)

    Sen ser jag också fram emot Blunda och hoppa för jag har aldrig testat Dessen på svenska, men känner att det är dags. Så jag vill gärna vinna, okej?

    SvaraRadera
  19. Vilken rolig tävling! Självklart är jag med. Här har jag skrivit om tävlingen på min blogg: http://www.jonnalindberg.com/tavla-om-ett-generost-bokpaket/.

    I sommar ser jag fram emot att läsa "Underbara helvete" av Jamie McGuire, sen ser jag fram emot att påbörja min utmaning att läsa Sarah Dessens böcker på engelska. Först ut är "This lullaby".

    Mail: jonna@jonnalindberg.com.

    SvaraRadera
  20. Klart man är med på den här tävlingen. Jag vill gärna läsa feelgoodböcker i sommar då jag behöver något positivt nu. Men andra böcker väntar också, som New Yorktrilogin av Paul Auster.
    Hälsn
    ronnielundin at telia.com

    SvaraRadera
  21. Kul med tävlig! Självklart vill jag vara med och tävla :)
    Det jag ser fram emot mest att läsa i sommar är nog Protectorate-serien av Gail Carriger. Har lånat av en kompis som säger att de är så bra :) Sedan ligger nästan alla Jo Nesbös böcker och lockar också :)

    Mail: msannaandersson@gmail.com

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg