Hur slänger en böcker?

12:52

Jag vet inte om jag har nämnt det här tidigare, men när jag flyttade hemifrån blev jag av med alla mina Harry Potter-böcker, eftersom de inte var mina utan familjens. Som tur var är min sambo också Harry Potter-fan, och ägde hela serien. Men jag förstår inte hur han har läst dem, för alltså... Bilden säger allt.



När så bok nummer ett, två och tre dök upp i Facebook-gruppen Läs - Byt! var jag snabbt framme och roffade åt mig tvåan - en av de två böcker som är skadade. Nu har jag ett läst, men fint exemplar.

Nu kommer jag till det svåra. Problemet i det hela. Jag kan omöjligt slänga den gamla boken. Med trasig rygg och allt. Jag kan verkligen inte. En bok som har blivit så sönderälskad. Hur ska jag kunna göra mig av med den?

Så hur gör ni? Trasiga, älskade böcker; spara eller slänga? Går det att överföra det emotionella värdet till ett helt nytt exemplar?

Ni som förresten ännu inte kollat in Läs - Byt! på Facebook borde verkligen göra det.




Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Gör något kul av den till ert hem, en tavla eller hemlig låda eller annat form av dekoration?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har funderat på det här. Kanske stoppa den i en ram bara för att den är så trasig (förutsätter ju att jag lyckas hitta en tjock ram, om det ens existerar).

      Radera
  2. Jag hade nog försökt lagat så gott jag kunnat med lim och möjligtvis tejp. Och kanske givit bort den eller second hand:at den.

    SvaraRadera
  3. Oj bra fråga..jag vet inte om jag hade kunnat slänga en så sönderläst bok jag heller, just för att den blivit så älskad.

    SvaraRadera
  4. Jag hade nog sparat den i en låda i förrådet i källaren. :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg