Top Ten Tuesday: Vinterns TBR-pile

16:36

Eftersom jag fortfarande försöker fly från uppsatsen (som jag för övrigt lämnade in grovmanus på igår. Den är dock inte så lång som jag hade tänkt att den skulle vara vid det här laget, men känner ingen oro för tillfället) så tänker jag haka på Top Ten Tuesday idag och berätta om vad som ligger på min att läsa-hög (eller hylla. Jag har faktiskt en sådan). Jag har faktiskt planerat att vara HELT ledig i mellandagarna. Jag tänker inte lyfta ett finger på hela veckan. Har nämligen en till vecka efter nyår på mig att skriva klart uppsatsen, men tänker ändå satsa på att bli klar innan jul.

Nåja, tio böcker finns det väl inte en chans att jag hinner på en vecka, men här är en önskelista på vad jag vill ha tid att läsa (utan inbördes ordning):

  1. Magikernas kung - Lev Grossman
    Trots att jag inte var överdrivet förtjust i Magikerna är jag oförklarligt pepp på Magikernas kung. Vill läsa den nu!
  2. Sagoberättaren - Antonia Michaelis
    Det här är nog den bok jag kommer ta tag i först, så snart jag är klar med Stad av aska!
  3. Across the Universe - Beth Revis
    Den här har jag haft liggande hela hösten nu. Måste ta tag i den alltså. Snart!
  4. Underjordarna - Claes-Magnus Bernson
    Jag snubblade över förlaget Affront och tyckte omslaget till den här boken var så himla snyggt. Dessutom är den en kortis (90 sidor) och vintrig, så den kan jag nästan garantera att jag kommer läsa snart!
  5. Sweeney Todd
    Jag var och såg Sweeney Todd på Stadsteatern i lördags, och det var bra (fast Peter Jöback är ju förstås inte Johnny Depp). Har haft låtarna ringande i huvudet sedan dess, och tänkte att nu ska jag väl ändå ta och läsa den där himla boken snart. Den har stått i min bokhylla i 5 ½ år nu. Och har Depp på omslaget. Så ja. Kom igen nu.
  6. De fördömda - Joyce Carol Oates
    Två Oates om året är bra för... håret? Eller något.Tror dock inte jag kommer hinna läsa den här i år, men önska går ju.
  7. Samlingen - Petrus Dahlin & Lars Johansson
    En till fortsättning som jag borde ha läst för längesedan!
  8. Under det rosa täcket - Nina Björk
    Nu när jag faktiskt äger den här boken – och dessutom i snyggomslaget – finns det inte längre någon anledning till att inte läsa.
  9. Agnes Cecilia - Maria Gripe
    Jag brukade älska Maria Gripe, men nu har det gått alldeles för lång tid sen jag senast läste något av henne. Agnes Cecilia vill jag minnas att jag såg som tv-serie som barn och tyckte var fruktansvärt läskig.
  10. Pestens tid - Stephen King
    Vintern för två år sedan tragglade jag mig igenom hela tjockisen Under kupolen. Jag kände att jullov + King-tegelsten var en himla bra kombination som hade varit fin att göra om. Har även satt upp Carrie på önskelistan, så OM jag får den så kommer jag nog läsa den istället (MAMMA HÖRDE DU DET?).
Vad vill ni läsa i vinter?
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Pestens tid kan vara Kings bästa bok och Carrie är minsann inte dålig den heller :)

    SvaraRadera
  2. Sagoberättaren är så otroligt bra!
    Jag vill ha en massa tid till att läsa olästa böcker jag redan har hemma, helst de tjockaste som Hemligheternas rike av Kristin Cashore och Gone - Hunger av Michael Grant. Sen vill jag avsluta några serier. Men det är lästid jag inte har. Jag har en tenta, en skriftlig och en muntlig uppgift och 606 sidor kurslitteratur att läsa till och med 3 januari, så tror itne det blir så mycket läst.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg