Catching Fire SWEDED

23:07

Tack vare Teenbookalover kunde jag gå och se Catching Fire idag tillsammans med min sambo. När så det började närma sig slutet viskade jag mellan fnissningarna: "Han ser ut EXAKT som Claes Malmberg". Sen på hemvägen var det igång. Vilka skulle egentligen spela i den svenska versionen av Hungerspelen? Vi kom fram till:


Katniss: Tuva Novotny (okej, hon kanske är lite gammal, men ändå!)
Plutarch: Claes Malmberg (DE ÄR EXAKT LIKADANA! Hade för övrigt garvat ihjäl mig)
Haymitch: Kjell Bergqvist (alltså fattar ni vad roligt det hade varit? Dör alltså)
Peeta: Adam Lundgren

Gale känns svårare. Har sjukt dålig koll på svenska skådisar i rätt ålder. Känns som tusen år sedan jag såg en ny svensk film.

Hur hade er casting till svenska Hungerspelen sett ut?

(Rubrikreferens)
__________________________________________________________________________________ 

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg