Bokhyllepåfyllning

07:35

Okej, det blir fasen inte bättre än den här crappy instagram-bilden. Jag och Alex jämförde våra bokhögar. Hon vann (den högen som är närmast i bild/den minsta är min)


Jag fick med mig hem (uppifrån):

  1. Hanteringen av odöda, John Ajvide Lindqvist (signerad!)
  2. Du sköna nya värld, Aldous Huxley
  3. En underjordisk dagbok, Fjodor Dostojevskij
  4. Blodröd måne, Benjamin Percy
  5. How Literature Saved My Life, David Shields (pga fin titel! Och bok!)
  6. The Dangerous Alphabet, Neil Gaiman & Gris Grimly (har en grej för knäppa alfabetsböcker)
  7. Coraline & Other Stories, Neil Gaiman (äger redan Coraline, men ville ha dem andra berättelserna!)
  8. Creepypasta, Jack Werner (signerad!)
  9. The Cabinet of Curiosities, Stefan Bachmann, Claire Legrand, Katherine Catmull & Emma Trevayne (pga cabinet of curiosities i kombination med barnbok. Hur awesome?! Alltså, gotiskt, makabert och groteskt för barn. Kan knappt komma på något annat i litteratur som får mig att gå igång så himla mycket)
  10. Meningen med hela skiten, Nina Åkestam (signerad!)
  11. Vår tid är nu, Svante Axelsson (fick den för att jag blev medlem i Naturskyddsföreningen)
  12. Om detta talar man endast med kaniner, Anna Höglund (signerad!)
Nu gäller det bara att lyckas hitta något ställe att klämma in alla dessa nya böcker på i bokhyllan hemma... Det blir en utmaning.

Creepypasta har jag redan börjat läsa, och it seriously creeps the shit out of me. Hade seriösa problem med att sova i fredags. Vågade inte gå runt hörnan i lägenheten vi hyrde, trots att jag inte ens var ensam. FATTAR NI HUR LÄTTSKRÄMD JAG ÄR ELLER?! Är så glad över att min sambo kommer hem idag (for good, hoppas jag. Eller åtminstone för väldigt länge. No more distansförhållande <3) så jag aldrig mer behöver somna ensam och tänka på skeva lönnmördare som går som spindlar. *ryser*

Har ni gjort några bokmässefynd?

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg