Top Ten Book Characters That Would Be Sitting At My Lunch Table

08:13

Jag gillar den här veckans tema på Top Ten Tuesday! Karaktärer som hade suttit vid mitt bord på lunchen, är alltså temat. Som jag nämnde häromdagen gillar jag rätt rappa karaktärer, så blir nog några sådana. Utan inbördes ordning, som vanligt:

  1. Imagine i Grundläggande studier i hoppfullhet och hopplöshet
    Imagine får sitta vid mitt bord eftersom hon både är en knäppis fylld av glada upptåg och samtidigt kan hänga med i politiska diskussioner. Och jag gillar politiska diskussioner. Mycket.
  2. Rut i Född fenomenal
    Alltså, Rut behöver knappt ens en motivering?! Räcker med ett enda ord: Hilarious.
  3. Ester i Egenmäktigt förfarande
    Ester blir helt klart äldst i mitt lunchbordssällskap, men har helt klart blivit mer intresserad av filosofi på senaste tiden. Är ju inte speciellt påläst, men skulle kunna tänka mig att bli. Vill ha Ester att diskutera med, eftersom det finns så sjukt mycket intressanta filosofiska diskussioner i Egenmäktigt förfarande.
  4. Carrie i Carrie
    Alltså Carrie, jag känner så himla mycket för Carrie. Jag vill så gärna att hon ska sitta vid mitt bord, och att hon aldrig någonsin ska behöva känna sig ensam igen.
  5. Day i Legendtrilogin
    Okej, Day får sitta vid mitt bord pga lite kär i honom.
  6. Anna i Det känns konstigt att vakna i sin egen säng
    Anna är så fantastiskt vulgär och rolig att hon definitivt måste sitta vid mitt bord. Fast hon kanske kan lämna vulgariteterna till vi lämnar matsalen...
  7. Alicia i Allt jag säger är sant
    En till karaktär av typen gillar-sig-själv-och-är-rolig-och-rapp. Tänker att hon och Rut finns med för att stärka hela sällskapet.
  8. Hermione i Harry Potter
    Har inget bra att säga om Hermione. Hon bara är bäst helt enkelt.
  9. Allie i Vinylprinsessan
    Allie och jag gillar typ samma musik, så jag tror vi skulle kunna utbyta intressanta musiktips med varandra.
  10. Rebecka i Engelsforstrilogin
    Rebecka verkar som en så sjuk sympatisk person. Den typen som en gärna berättar om sina problem för (och såklart lyssnar på dens problem också). Därför är hon välkommen vid mitt bord.


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Tack för den inspirerande idén nu ska jag fundera över mina karaktärer.

    SvaraRadera
  2. Många härliga karaktärer här! Day fick vara med på min lista med =)

    SvaraRadera
  3. Hermione är den enda jag känner till i ditt lunchsällskap. Men det verkar vara ett intressant gäng.

    SvaraRadera
  4. Åh vilka underbara! Inte för att jag läst allas böcker (haha) men iallafall ... vill ju dessutom läsa böckerna nu så :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg