Alfabetet

08:15

Frida, aka Photos and books har ett bokbloggsmaraton som pågår just nu. Jag har inte hängt på tidigare utmaningar, men tänkte att den här är ju inte superdupersvår (eller?) så den kan jag ju peta ihop! Jag har faktiskt också börjat förbereda uppdrag nummer tre, men det är inte riktigt klart, så det får ni vänta lite på. Det här är alltså uppdrag nummer fyra, och går ut på att fylla i böcker för hela alfabetet. Jag har försökt välja mina allra bästa böcker och böcker jag recenserat!

A - Agnes Cecilia, Marie Gripe
B - Bröderna Lejonhjärta, Astrid Lindgren
C - Carrie, Stephen King
D - Det handlar om dig, Sandra Beijer
E - Egenmäktigt förfarande, Lena Andersson
F - Francesca, Melina Marchetta
G - Guldkompassen, Philip Pullman
H - Här ligger jag och blöder, Jenny Jägerfeld
I - I kroppen min, Kristian Gidlund
J - Just kids, Patti Smith
K - Kvinnan i svart, Susan Hill
L - Lilla stjärna, John Ajvide Lindqvist
M - Mio, min Mio, Astrid Lindgren
N - Nattens cirkus, Erin Morgenstern
O - Onanisterna, Patrik Lundberg
P - Panic, Lauren Oliver
Q - x
R - Resten får du ta reda på själv, Lauren Oliver
S - Sista kulan sparar jag åt grannen, Fausta Marianovic
T - Tretton själ varför, Jay Asher
U - Under kupolen, Stephen King
V - Varma kroppar, Isac Maarion
W - Woodstock, Elliot Tiber
X - x
Y - Yummy, Eva Susso (okej, gillade inte den här supermycket, men hittade ingen annan på Y som jag läst)
Z - Zelda, Lina Neidestam
Å - x
Ä - x
Ö - Önska bort, önska nytt, Ingrid Olsson
1-9 - 1984, George Orwell
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg