Top Ten Books On My Fall To-Be-Read list

07:27

Veckans tema för Top Ten Tuesday är TBR-listan för hösten. Jag har ju redan gjort ett inlägg med böcker jag vad av nyutgivningen jag vill läsa i höst - men tro det eller ej, jag har faktiskt annat jag också vill hinna med. Vilket är tveksamt om jag kommer, för jag har sååå lite tid och såååå mycket att läsa. Menmen, den här listan blir lite blandat sådant som är nytt och gammalt som står i min TBR-hylla (har även en lista på vad jag ska titta efter i helgen, men det kan vi ta en annan dag).

  1. A Little Princess - Frances Hodgson Burnett
    Den här är ju alldeles nyköpt, men jag hoppas ändå verkligen att jag hinner med att läsa den snart. Den är så himla fin och jag hoppas även att jag kommer gilla den lika mycket som jag gillade filmen när jag var liten.

  2. Kallocain - Karin Boye
    Självklart ska jag läsa den här, eftersom den är med i min trepåtre. Det vore ju himla dumt annars. De andra böckerna i utmaningen får inte vara med på listan, för dem äger jag inte (än).

  3. Skymningssång och andra fantastiska historier - Patrik Centerwall
    På senaste tiden har jag blivit jättesugen på noveller, helst av typen skräck/fantastik så känns som att den här skulle vara perfekt.

  4. Marly's Ghost - David Levithan & Brian Selznick
    Jag har märkt på bara dem senaste veckorna hur sjukt mycket snabbare jag blivit att läsa på engelska. Antingen så har jag blivit väldigt mycket bättre av att plugga engelska, eller så har jag liksom bara börjat vänja mig och därför fått flow. Vilket som - det känns lättare att läsa på engelska och jag blir sugen på att beta av alla böcker jag har stående hemma som blivit olästa på grund av att de är på engelska. Som den här till exempel.

  5. De odödligas regler - Julie Kagawa
    Min lillasyster har hypat den här som sjutton den senaste tiden, så jag hoppas verkligen att den är så bra som hon säger. Jag har ju i alla fall blivit sugen på att läsa den.

  6. Röd som blod - Salla Simukka
    När jag fick hem den här hade jag egentligen inte alls planerat att läsa den, men blir faktiskt mer och mer sugen!

  7. Tidstvillingarna - Arne Norlin & Sally Astridge
    Tidstvillingarna har jag faktiskt småbörjat lite i, men inte kommit någon längre bit. Jag är inte frälst ännu men är positivt inställd till själva grundberättelsen. Så vi får se hur jag gillar fortsättningen.

  8. Vad natten döljer - Dean Koontz
    Mitt höst-skräck-sug har DEFINITIVT kickat in, och lyckligtvis sammanfaller det med aaaaaatt (konstpaus) min fina sambo kommer hem! På söndag! Så ska läsa skräck tills ögonen blöder, och sen ska jag rulla ihop mig bredvid honom och låtsas som att jag inte tror att allt i böckerna kommer hända på riktigt. Nejmen, jag har faktiskt FORTFARANDE inte läst en enda bok av Koontz, så det kanske börjar bli dags. Eller vad säger ni?

  9. Four - Veronica Roth
    Den här glömde jag helt ta upp i höstutgivningsinlägget (eller den kanske kom ut redan i augusti? Det kanske var därför?), men jag hoppas den här dör mig mer pepp på att läsa klart Allegiant. Pinsamt nog, efter att ändå ha skrivit det här inlägget om Divergent, är Allegiant fortfarande halvläst.

  10. Skärvor av J - Magnus Ljunggren
    Den här var jag inte överdrivet pepp på tidigare, men den låter så himla perfekthöstig, så känner att jag vill läsa den i alla fall!


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Det där skräcksuget ska jag också försöka mätta under hösten, får se hur det går med det. Vad natten döljer läste jag under min skräckmånad förra året och om man är lättskrämd så är den nog otäck :)

    SvaraRadera
  2. Många fina böcker här som lätt kunnat platsa på min lista med. Så många böcker, så lite tid! =)

    SvaraRadera
  3. Kallocain vill jag också läsa innan året är slut. Four har jag precis läst och älskade.

    SvaraRadera
  4. Kallocain läste jag ju men det var många år sedan!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg