Top Authors I've Only Read One Book From But NEED to Read More

07:46

Temat för veckans Top Ten Tuesday är författare som jag bara läst en bok av men verkligen vill läsa mer av. Min lista ser ut såhär:

  1. Sandra Beijer
    Hon har ju bara skrivit Det handlar om dig än så länge, men jag ser verkligen fram emot att läsa mer som hon skrivit. Tror att hon att hon kommer göra mer fantastiska saker framöver.

  2. Jakob Wegelius
    Tydligen skrev jag aldrig om Mördarens apa när jag läste den (vilket är hemskt synd), men jag älskade den. Jag har börjat slipa lite på en lista över saker jag ska leta efter på Bokmässan, och Wegelius är hittils det enda namn som står på den listan (har några titlar annars bara).

  3. Linn Spross
    Spross debuterade förra hösten med Grundläggande studier i hoppfullhet och hopplöshet. Jag vet inte hur hon ska kunna fortsätta från det här utan att det blir för mycket same-same, men jag vill tro att hon skulle kunna skriva en lika bra bok till!

  4. Maria Nygren
    Fjärde riket var helt enkelt sjukt bra. Miriam om natten har jag liggande väntande på min TBR-hylla och jag hoppas verkligen jag har tid för den snart!

  5. Maria Sveland
    Under en träff med Bonnier Pocket och Månpocket fick jag lyssna lite på Maria Sveland och blev verkligen intresserad av Svelands böcker. Jag fick med mig Systrar och bröder, och beställde snart efteråt Hatet och Bitterfittan. Hatet blev den första jag läste och jag gillade den verkligen.

  6. Katarina Sandberg
    Ytterligare en som jag innerligt hoppas att hon ger ut fler böcker! Vi är inte sådana som i slutet får varandra var sjukt rolig, och jag gillade verkligen Sandbergs språk.

  7. Audrey Niffenegger
    Okej, ärligt talat har jag lite problem med att fylla ut den här listan, så den här blir lite fusk. Jag har nämligen läst två böcker av Niffenegger - The Night Bookmobile och Three Incestuous Sisters. Dock tycker jag att hon kan få vara med på listan ändå, eftersom båda böckerna är bilderböcker. Jag ser verkligen fram emot att läsa något lite längre av Niffenegger!

  8. Josephine Bornebusch
    Att läsa Född fenomenal var otroligt befriande, och den var så sjukt rolig. Jag hoppas verkligen att hon skriver fler böcker. Jag älskar att hon låter den vara så lättsam, att hon inte behöver ta sig an tyngre ämnen för att det ska bli en riktigt bra berättelse.

  9. Brian Selznick
    En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret är en sån där helt magisk bok som har det där fantastiska sagoskimret över sig - trots att den egentligen inte innehåller några egentliga övernaturligheter. Jag gillar verkligen hur Selznick berättar historien om Hugo Cabret, samtidigt som bilderna helt enkelt är fantastiska. Jag har en bok här hemma som han har illustrerat - Marly's ghost som är skriven av David Levithan. Alltså David Levithan och Brian Selznick tillsammans tror jag helt enkelt kan bli fantastiskt. Om jag bara kommer mig för att läsa den någon gång...

  10. C. S. Lewis
    Jag har tidigare haft lite problem med att ta mig igenom The Magician's Nephew, och har den fortfarande oavslutat. Nu när jag läste The Lion, the Witch and the Wardrobe insåg jag verkligen Lewis' storhet, så nu vill jag läsa dem andra Narnia-böckerna också!
Vad tycker ni om dessa författare?
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. C.S.Lewis borde jag kanske läsa om. Har precis gjort en lyckad HP omläsning så är inte lika rädd att göra det längre. Annars är det oprövade författare för mig.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg