TBR & Currently Reading

07:28

Liiiiiite av min läslust börjar komma tillbaka tack vare att jag helt enkelt metodiskt tvingat mig själv att läsa x antal sidor per dag. Antalet sidor jag behövde läsa från i torsdags fram till idag var nämligen 80 sidor om dagen för att jag skulle hinna läsa alla skolgrejer. Ehm, jag kan ju sammanfatta det hela med ett: nej, det har inte hänt.

Men! Jag tänker visa upp vad jag läser just nu och vad jag hemskt gärna VILLVILLVILL läsa. Jag hoppas innerligt att jag har tid att ta mig lite läspaus (eh, paus från att läsa för att läsa, så verkligen läspaus i dubbel bemärkelse) så att jag åtminstone hinner beta av EN bok.

Men först vad jag läser just nu:



Tre av dessa är till fantasykursen jag läser - The Lion, the Witch and the Wardrobe av C. S. Lewis (men jag har förstått en samling med alla Narnia-böckerna som jag köpte i julas), Trollkarlen från övärlden av Ursula K. LeGuin och Kampen om järntronen av George R. R. Martin. Den sista, The Remains of the Day är till engelskan. Hittills gillar jag Narina och Trollkarlen från övärlden jättemycket, och det är väl kanske främst dem jag har att tacka för att ha börjat läsa åtminstone lite. The Remains of the Day och Kampen om järntronen går inte alls lika bra, tyvärr. Sen är jag så sjukt ovan vid att läsa flera böcker samtidigt. Det största problemet är typ att jag får beslutsångest och inte vet vad jag ska läsa?! (För övrigt har jag tillfälligt gett upp Himmelstrand. Alltså är så ledsen, men vi går inte ihop atm)

Nu över till böcker jag VILL läsa:


Röd som blod (Salla Simukka) fick jag som spontan-recex (alltså oombett recex) och var inte alls sugen i början. Något har dock förändrats, nu är jag sugen! Främling. Inkräktare (Hans Olsson) är en novellsamling och det känns som att noveller skulle passa mig bra just nu. Tror jag tidigare har skrivit om det där med urladdning när jag läser också. Eller? Kanske får ta det i ett eget inlägg, så jag kan väva ut texten lite om det! Rävsång (Christin Ljungqvist) har jag sett att folk redan hunnit läsa ut och grejer. Vill också! Men har inte tid att prioritera. Sista delen av Beautiful Creatures (Kami Garcia & Margaret Stohl) är jag inte superdupersugen på EGENTLIGEN, men jag gillar att avsluta grejer. Det hade varit enormt tillfredsställande att ha det klart nu.


Ramona (Marta Söderberg) började jag faktiskt läsa och hann en liten bit i. Kände dock att den drog ner mig lite pga är för stressad och det var lite för mycket Anna, 13 år i. Så den ligger på hyllan lite, men när jag är mindre stressad vill jag verkligen läsa den! Miriam om natten (Maria Nygren) är jag oh så pepp på. Plus SÅ SNYGG?! Konsten att skapa en zombie (Frank Swain) verkar vara en precis lagomt lättsam bok för mig just nu. Dessutom - jag som inte klarar faktaböcker: Vad kan vara bättre än en påhittad faktabok? Alltså briljansen i det - jag kan inte berömma det nog mycket.

Dessutom: Efter att jag författade det här inlägget i måndags har jag hämtat ut A Little Princess samt fått ett novellix-paket och ett paket från Modernista med samlingen med Four-noveller. Alltså HUR ORKAR EN MED att ha såhär mycket böcker och SÅ LITE TID?!

Nåja, har ni läst något av det här? Vad tyckte ni? Vill ni läsa något? Vad läser ni just nu? Tusen frågor men bara: Tell me all about it!
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg