Throwback Thursday: Brevvänner

12:15

Den här veckan har varit lite stressig för mig, och imorse när jag tittade i min kalender inser jag att det är ungefär såhär det kommer se ut fram till i början på januari ungefär - och då har jag ändå bara jobbat EN dag den här veckan (igår). Vettefasen vad jag gett mig in på - men om det blir lite tomt här i bloggen fram till dess vet ni ju varför i alla fall!

Igår när jag jobbade kom det in en person och frågade om hen fick lämna lappar för hens nördtjejbrevvänsklubb. Jag sa visst, eftersom jag tyckte det lät fint och stoppade själv på mig ett kort. Har nu ägnat typ 30 minuter åt att fundera ut vilka mina fem viktigaste nördgrejer är (så svårt?!) och registrerat mig. Det var säkert... tio år sedan jag hade en brevvän. Min senaste erfarenhet av det var en ihopparningssida där jag råkade bli ihopparad med en person jag redan kände, så då sket jag i det... Men, detta är alla brevvänner jag haft!

När jag var 12-13 år blev jag brevvän med en tjej jag hade träffat på internet. Vi var övertygade om att vi var soulmates (mest för att vi båda var punkare och kära i Thåström). Hon bodde i Nynäshamn - jag i Tullinge. Inte en helt omöjlig resa, men ändå så att det liksom blir ett dagsprojekt. Vi ville träffas och tänkte att våra föräldrar inte skulle låta oss göra det om vi sa att vi träffades på internet. Istället började vi skicka brev till varandra. I slutändan tror jag bara att det blev en 2-3 brev var vi skrev, men jag åkte i alla fall till henne i Nynäshamn. Vi lyssnade på Ebba Grön, jag smakade min första öl (och svor på att jag aldrig skulle ta en enda ölklunk till i mitt liv. Gick ju sådär, mvh öl-lover) och så skrattade vi så vi dog. Vi träffades bara en gång, sen rann relationen ut i sanden - jag vet inte riktigt varför. Troligtvis för att vi bränt ut relationen redan innan den startade.

När jag var 10 år hade jag en brevvän i Jönköping. Vi träffades också på internet på en sida som heter stallet.se. Vi gillade båda hästar, var dödligt kära i Stefan Liv (då målvakt i HV71 som vi båda hejade på) och ÄLSKADE Gyllene Tider (FÖRLÅT men jag gillade också Red Hot Chili Peppers och Led Zeppelin och Black Sabbath. Så tror jag väger upp för det lite). Vi skrev mest om hur snygg Stefan Liv var och vilka GT-låtar vi gillade mest. Hon skickade tidningsurklipp varje gång Liv var med i tidningen . Fint ändå!

När jag var 9 eller 10 år hade jag en brevvän jag träffat på bussen ner till Frankrike. Jag hade brevvänner på hjärnan just då och när jag upptäckte att det satt en jämngammal tjej bakom mig på bussen krävde jag att vi skulle bli brevvänner. Det höll dock inte så länge, för hon hade dyslexi och var egentligen inte alls intresserad.

Och justja, sidan, om ni skulle vara intresserade: geekgirlpenpals.com

Nä hörni, nu återgår jag till Adorno, Foucault och Butler! Nice talking to ya osv.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg