Top Ten -> Sophomore Novels

06:06

Jag verkar bara bli sjukare och sjukare, istället för friskare? Nåja, the show must go on, bloggen måste ju få sitt i alla fall - men ni får ursäkta alla stavfel och shitz för min feberhjärna orkar inte riktigt skriva ordentligt. Lovar ett jävligt välskrivet inlägg imorgon åtminstone. Top Ten Tuesday, och veckans tema är lite valbart. Jag kör en delad lista. Först:

Debutanter vars andra-böcker jag vill läsa typ-nu-helst-igår:


1. Sandra Beijer
Asså kan den här människan klämma ur sig en bok till elleeeeer. Jag vet ju att hon håller på, men jag hade gärna sett att den kommit typ... nu.

2. Alex Haridi
Huset mittemot var riktigt snygg, och jag hoppas verkligen att Haridi får för sig att skriva fler böcker.

3. Elin Lucassi
Comments not needed.

4. Karen Bao
Baos hemsida annonserar att Dove Exiled - fortsättningen på Dove Arising - kommer i februari. Jag hoppas att Modernista är lika snabba med översättningen den här gången som de var förra. Vill ju inte gärna byta språk mitt i en serie...

5. Josephine Bornebusch
Född fenomenal var ju pretty awesome, så hoppas på att hon ska kunna skriva en lika bra bok till!

Sen:

Författare vars andra-böcker nästan var bättre än första:


1. Jandy Nelson
Med betoning på NÄSTAN. Har svårt att bestämma vilken av Jag ger dig solen och Himlen börjar här som faktiskt var bäst. Säkert är i alla fall att båda böckerna kommer hamna på min tio-i-topp i slutet av året.

2. Patrik Lundberg
Jag förstår om Gul utanpå var fantastisk för de som kunde identifiera sig med den, och självklart tycker jag att det är en oerhört viktig bok. Onanisterna spelade dock mycket mer på mina känslosträngar. Den hamnade på min bästa-lista förra året!

3. Ransom Riggs
Räknat i serier borde Riggs vara på listan ovan - jag menar vem vill inte att han ska skriva en ny serie NU PÅ EN GÅNG egentligen?! Men Miss P vs Hollow City. That's a tough one. Don't think I can choose.

4. Lauren Oliver
Lauren Oliver är en sån där författare som jag tycker fram till Panic bara blev typ bättre och bättre med varje bok. Alltså nu har jag ju bara läsa hennes YA och vuxenbok, men ändå. Blev jättesugen på att läsa om Panic nu... 

5. Siri Pettersen
Alltså, det var ju bara igår jag recenserade Röta, men såååå mycket bättre än Odinsbarn. Får se hur hon klarar av att hålla ut det här till tredje delen (Kraften kommer den tydligen enligt Goodreads heta. Evna är en betydligt finare titel).

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Har ditt immunförsvar helt åkt på Thailands-semester eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det visste du väl redan att jag knappt hade något innan ens... Största problemet atm är nog att jag knappt sover någonting (vaknar flera gånger och kan styra mina drömmar hela natten) så att jag inte får tid att bli friskare heller. Tänkte gå en sväng till VC idag för att försöka få hjälp med just det i alla fall...

      Radera
    2. Hoppas att det hjälper!

      Radera

Instagram

Populära inlägg