Oktober

05:34

Alltså tiden går alldeles för fort... Hur kan det redan vara NOVEMBER?! Nåja. Läsningen i oktober var sådär den första halvan, men sen känns det som att det släppte. Flera positiva överraskningar också! Alltså Omänniskor, The Grisha, Röta, Lumberjanes, Ada Goth?! Väldigt roligt! Ni får se ordentligt när recensionerna kommer upp (förhoppningsvis snart!).

I oktober läste jag:
118. Ada Goth och mysteriet på Gasta-Gorma herrgård (Goth Girl #1), Chris Riddell *
117. Röta (Korpringarna #2), Siri Pettersen
116. Lumberjanes vol 1: Beware the Kitten Holy, Noelle Stevenson, Grace Ellis & Brooke A. Allen *
115. Stormens öga (The Grisha #2), Leigh Bardugo
114. I ljusets makt (The Grisha #1), Leigh Bardugo *
113. Speciella omständigheter, John Ajvide Lindqvist (Novellix)
112. Ibland blir skogen vred, Rebecka Åhlund *
111. Jag och Earl och tjejen som dör, Jesse Andrews *
110. Tack och förlåt, Fanny Agazzi *
109. Omänniskor, Nanna Johansson & Kristoffer Svensson *
108. Library of Souls (Miss Peregrine's Peculiar Children #3), Ransom Riggs


Totalt: 11 st.

Gillade mest: LUMBERJANES!

Gillade minst: Hm, jag vet inte riktigt. Tycker verkligen att det här varit en riktigt bra läsmånad, så vill inte sätta någon alls här!

Största överraskning: Som jag skrev ovan - förväntade mig verkligen att The Grisha skulle vara så jävla cheesy, men jag gillade verkligen båda böckerna. Lumberjanes trodde jag skulle vara bra, men inte fantastisk?! Ada Goth är nog bland det roligaste i 9-12-väg jag läst på länge. Röta hade jag superlåga förväntningar på efter Odinsbarn-floppen. Omänniskor hade jag heller inte några direkta förväntningar på och den gillade jag också himlarns mycket.

Största besvikelse: Library of Souls är väl kanske den enda den här månaden som jag blev besviken över. Alltså den var ju bra, men inte som Hollow City direkt. 

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg