Archie, Moon Girl & Saga

08:30

I mars gjorde jag ett inlägg med serierna jag läst dittills i år. Jag tänkte inte beta av lika många på en gång den här gången, men jag har hunnit igenom en hel del sen dess och tänkte köra tre stycken på en gång i alla fall!

Archie vol 1: The New Riverdale

Det här är alltså den rebootade versionen av Archie. Jag köpte den här på en gång efter att ha kollat på Riverdale-tv-serien. Om en förväntar sig att få det i serieformat blir en dock rätt så besviken. Jag gillade ändå den här serien, men karaktärerna är mer stereotypa – dessutom inte speciellt uppdaterade om en jämför med tv-serien. Plus dock för att Fiona Staples har tecknat några issues. Är dock ledsen för att hon inte fortsätter med det, pga GRYM.

Moon Girl & Devil Dinosaur vol 1: BFF & vol 2: Cosmic Cooties

Jag var inte riktigt såld på den här efter första volymen (men känns som att jag aldrig är det? Svårt att komma in i en serie ordentligt på bara en enda volym...), men gillade andra volymen skarpt! Gillade i och för sig den ploten mycket mer, tyckte den första var lite tramsig. Något jag gillar jättemycket är att hon liksom har sin superkraft innan hon får sin superkraft – att hennes extrema smarthet liksom är det som gör henne coolast. Älskar Lunella nu, känner igen barn-mig i henne och kan se att typ alla läsande kids gör det. Plus heja Marvel för diversity osv.

Saga vol 7

Alltså kan vi typ prata om hur jävla fantastisk den här serien är???? Hur kan den liksom fortsätta komma med så himla fina grejer hela tiden? Älskar allt. Allt. Det var bara det.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg