Årsutmaningar 2012

10:13

Jag tänker inte vara sämre än alla andra som utmanar sig inför det nya året. I år (eller nästa blir det ju) hänger jag på Enligt Os boktolva. Det går alltså ut på att man skriver en lista på författare, och sen läser man 12 av dem under året. Om man vill kan man göra en lista på endast 12 författare också. Jag har gjort en lista på 13, alltså kan jag hoppa över en om jag har lust.
Ni kanske redan har hunnit se min lista som jag publicerade som en ny sida i måndags. För er som inte har sett den postar jag den här igen.

  1. Jens Lapidus
  2. Stig Larsson (ingen felstavning, Millenniumtrilogin har jag redan läst!)
  3. Torgny Lindgren
  4. Jane Austen (den zombifierade Stolthet och fördom räknas bara halvt, därför får Jane var med på den här listan)
  5. Daniel Defoe
  6. August Strindberg
  7. Kerstin Ekman
  8. Franz Kafka
  9. Fjodor Dostojevskij
  10. Hjalmar Söderberg
  11. Paulo Coelho
  12. Max Brooks
  13. Dean Koontz
  14. James Joyce
  15. Edgar Allan Poe
  16. H.P Lovecraft
  17. Donna Tartt
Det känns ju lagom bra... På 17 författare har jag bara fått in 3 kvinnor. Det får jag skämmas lite över, men jag får trösta mig med att jag nog kommer läsa en hel del kvinnor ändå.
Sen har jag en liten lista på författare jag faktiskt läst, men som jag skulle vilja läsa mer av:
  1. George Orwell
  2. Haruki Murakami
  3. Joyce Carol Oates
  4. Nick Hornby
  5. Katerina Janouch
Fler utmaningar kommer postas snart!


Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg