Bokveckan 48

17:02

Jag var sjuk hela veckan, och hade därför en hel del lästid... som jag var dålig på att utnyttja. I sann feber-anda valde jag att titta på töntiga high school-filmer istället. Fastän jag inte tyckte att jag läste så himla mycket hann jag ändå läsa ut tre böcker: Hål i huvudet, Dash & Lilys utmaningsbok och Mirakel.

Jag har också uttryckt min stora kärlek till Rachel Cohn och David Levithan i recensionen av Dash & Lily. Om det fortsätter såhär måste jag nog ge dem titeln Mitt favoritförfattarpar.

Nåja, jag har också velat om hur jag ska avsluta min 3 århundraden för 1900-talet-utamning; Lite enklare med Don Quijote eller om jag skulle avsluta med buller och bång med Den gudomliga komedin. Dante var det som blev vald, men efter den här nattens insomnia var jag tvungen att inse att jag inte är riktigt redo att läsa Dante än (men det är ju jullov snart!).

Boken jag kom ihåg var Vingklippt ängel.

Det kanske viktigaste jag gjorde på hela veckan var att gå på rollen som ny bloggambassadör för Bokmässan 2012. Det känns fortfarande jättebra, och jag är fortfarande jätteglad!

Antal lästa sidor:
Mån: 177 s
Tis: 88 s
Ons: 287 s
Tors: 107 s
Fre: 10 s
Lör: 0 s
Sön: 10 s


Totalt: 679 s
Genomsnitt per dag: 97 s

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg