LG:s drömstipendium

15:56

Åh, måste bara avreagera mig lite, och varna er. Tre utav mina kompisar var med och tävlade i LG:s Drömstipendium - en tävling där man hade chansen att få sin dröm uppfylld. Man behövde bara skriva om den, och sen se till att bli uppröstad på tio i topp, så hade man chansen. För från de tio i toppen skulle en jury bedöma vem av dessa tio som skulle få det här drömstipendiet. Två av mina tre vänner låg alltså på tio i topp när röstningen avslutades, och idag presenterades vinnaren.

Tamtaraaaam: Ingen av mina vänner vann. Tjejen som vann låg inte ens på top tio.

LG har alltså fuskat och inte ens följt sina egna tävlingsregler. Vad var då poängen med att belasta alla sina relationer under flera månaders tid för att få dem att rösta, rösta, rösta? Tja, det fanns ju ingen poäng med röstningen alls, eftersom LG ändå gjorde som de ville.

Inget ont mot tjejen som vann. Jag har inte läst hennes dröm, den var säkert jättefin. Men LG ha fasen ingen rätt att fuska för det.

Citerat från deras sida:

"De tio ansökningar som fått flest röster kommer automatiskt med till juryöverläggningen, där ansökningarna bedöms och årets drömstipendiat utses. Du får rösta på hur många bidrag du vill, men bara en gång per bidrag. LG äger rätten att villkorslöst radera röster alternativt diskvalificera bidrag där fusk kan misstänkas."

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg